Engelsk

Hjælp det haster - Eksamen i morgen...

23. maj 2017 af Caro1768 - Niveau: B-niveau

Hej alle

Jeg står og skal til engelsk skriftlig eksamen imorgen, og sidder nu med en masse af de første delprøver, fordi det er dem jeg har sværest ved. 

Jeg er nået til opgave A, som er fejlsætningerne som jeg skal kunne finde fejlene i, jeg håber i kan hjælp, fordi de resterende sætninger jeg opskriver her er dem som jeg ikke kan finde fejlen i, eller er i tvivl om. 

1. The board has already spend too much money on the reform bill. 

2. Over one hundred passengers lost their life in the plane crash.
- Her har jeg en ide om, at det kunne være life, som skal ændres til lives, men er ikke sikker. 

4. There isn´t any dinosauers left alive because they died out millions of years ago. 

5. They considered themselves extreme lucky when they spotted the rare bird. 

7. If he had not stole Martins bicycle, everything would be fine. 
- Jeg ved ikke om det er Martins, som skal laves til en genitiv, altså Martin´s 

Håber virkelig i kan hjælpe mig, fordi jeg er lidt presset.  :D


Brugbart svar (1)

Svar #1
23. maj 2017 af looloa (Slettet)

1. The board has already spend too much money on the reform bill. 

Jeg vil gætte på, at det er 'spent' som er et ureglmæssigt udsagnsord.

2. Over one hundred passengers lost their life in the plane crash.
- Her har jeg en ide om, at det kunne være life, som skal ændres til lives, men er ikke sikker. 

Jeg vil også gætte på, at det er lives da det er logisk flertal

4. There isn´t any dinosauers left alive because they died out millions of years ago. 

Jeg TROR at det er aren't, så kongruens stemmer overens

5. They considered themselves extreme lucky when they spotted the rare bird. 

Extremely, da det er et adverbium. Adjektiver beskriver kun substantiver

7. If he had not stole Martins bicycle, everything would be fine. 
- Jeg ved ikke om det er Martins, som skal laves til en genitiv, altså Martin´s 

Martin's , da det er genitiv

Er ikke sikker på dem alle sammen, men her er mine bud i hvert fald, håber de kan bruges :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
23. maj 2017 af AngelOneOne

Hej,

Ad 7 - ville jeg sige at det er stole der skal ændres til stolen. Men det undrer mig også at første halvdel af sætningen er i datid og anden halvdel er i nutid? Jeg TROR jeg ville have sagt det sådan:

If he had not (had'nt) stolen Martins bicycle, everything would have been fine

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (1)

Svar #3
23. maj 2017 af galka

Er enig med looloa bortset fra sætningen 4. 

4. There isn´t any dinosaurs left alive because they died out millions of years ago. 

Kongruensfejl. Her kan man enten vælge at skrive:

a. There are no dinosaurs left alive... 

b. There isn't any dinosaur left alive...

Forklaring: Man kan ikke sige any om flere dinosaurs, derfor bliver man enten nødt til at omskrive navneordet til singularis eller også beholde pluralis ved omskrivning af udsagnsordet til are + no i stedet for any. 

Håber det giver god mening :) Er ikke god til alle de der grammatiske termer.  


Svar #4
23. maj 2017 af Caro1768

Ej, tusind tak alle sammen, det betyder så meget for mig at i har hjulpet mig. Det er bare en stor hjælp for mig, fordi jeg frygter den eksamen imorgen så meget. 

TAK! :D


Svar #5
23. maj 2017 af Caro1768

#2
Men forstår virkelig ikke hvorfor sætning 7 skal være have been til sidst i sætningen, det giver ikke rigtige mening for mig 


Brugbart svar (1)

Svar #6
23. maj 2017 af chrisnana (Slettet)

1. The board has already spend too much money on the reform bill. 

Den korrekte sætning er: The board has already spent too much money on the reform bill.

Der er fejl i bøjningen af udsagensordet "spend". 

2. Over one hundred passengers lost their life in the plane crash.

Den korrekte sætning er; Over one hundred passengers lost their lives in the plane crash.

Der er fejl i navneordet life, som lægger sig til ordet passengers, som står i flertal. Derfor skal ordet life også bøjes i flertal, som jo så er 'lives'
4. There isn´t any dinosauers left alive because they died out millions of years ago. 

Den korrekte sætning er: There aren't any dinosaurs left alive because they died out millions of years ago.

Der er en kongruensfejl, idet det hedder "there are" og ikke "there is" i dette tilfælde.

5. They considered themselves extreme lucky when they spotted the rare bird. 

Den korrekte sætning er: They considered themselves extremely lucky when they spotted the rare bird.

Der er fejl i ordet extreme, som står som et adjektiv. Et adjektiv kan ikke beskrive et andet adjektiv. Derimod kan et adverbium beskrive et adjektiv, og derfor skal ordet extreme laves om til et adverbium, som er extremely. 

7. If he had not stole Martins bicycle, everything would be fine. 
 

Den korrekte sætning er: If he had not stolen Martin's bicycle, everything would be fine. 

Der er fejl i genitiv. Man kan danne genitiv på to måder enten ved 's eller s'.

Når det gælder ting kan man danne of-genitiv, men det er i dette tilfælde en person og derfor skal der stå Martin's. 


Svar #7
23. maj 2017 af Caro1768

Jeg takker for alle jeres inputs, jeg må bare til at tro lidt mere på mig selv, fordi mine antagelser var skam gode nok. (Y) :D


Brugbart svar (0)

Svar #8
24. maj 2017 af Stygotius

Det er ikke gode rettelser.

1  The board has already (spend) spent too much money on the reform bill. 

2. Over one hundred passengers lost their (life) lives in the plane crash.
- Her har jeg en ide om, at det kunne være life, som skal ændres til lives, men er ikke sikker. 

4. There (isn´t) aren't any (dinosauers) dinosaurs left alive because they died out millions of years ago. 

5. They considered themselves (extreme) extremely lucky when they spotted the rare bird. 

7. If he had not (stole) stolen  (Martins) Martin's bicycle, everything would be fine. 
- Jeg ved ikke om det er Martins, som skal laves til en genitiv, altså Martin´s 


Brugbart svar (0)

Svar #9
24. maj 2017 af Soeffi

#3...a. There are no dinosaurs left alive... 

Nok mere amerikansk end britisk...!?


Brugbart svar (0)

Svar #10
24. maj 2017 af Stygotius

Næh, det hedder det på både amerikansk og engelsk

I galkas "forklaring"  i # 3 siges der noget  sludder. -Ordet "any" kan bruges  som både ental og flertal.


Brugbart svar (0)

Svar #11
25. maj 2017 af Soeffi

#0 Hvordan gik eksamen?

Skriv et svar til: Hjælp det haster - Eksamen i morgen...

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.