Engelsk

Forklaring af kongruensen Eksamenssæt

29. maj 2017 af Bruthos - Niveau: B-niveau

I et eksamenssæt skal man lave det normale skema for verber. Man skal skrive, hvad verbet (i det her tilfæde to appear) hedder i nutid.

Derefter står der i næste kolonne, at man skal forklare kongruensen(overstemmelse mellem subjekt og verballed), men hvad skal man helt præcis skrive der. 

Skal man skrive, hvad det hedder i datid og førnutid, eller hvad?

Håber der er nolge hjælpsomme personer derude.


Brugbart svar (1)

Svar #1
29. maj 2017 af Stygotius

Kongruens vil sige at to led i en sætning indeholder de samme kategorier. Det kan dreje sig om

1  køn

2  tal

3  bestemthed 

4  tempus

..............................

1  Jeg kender godt manden, Han hedder Peter

2  Det er naboens børnDe er meget søde

3  De gamle huse er smukke .

4  Da jeg kom til huset, var der ingen hjemme


Svar #2
29. maj 2017 af Bruthos

Jeg ved godt hvad kongruens er. 

Jeg spørger om hvad man skal skrive til hver af de forskellige verber i kolonnen "Forkalr kongruensen". Jeg regnede med, at der var nogen der vidste hvad man præcis skulle skrive der. Man skal vel ikke skrive en hel forklaring på hvad kongruens er, forid det er jo kun en meget lille opgave.


Brugbart svar (1)

Svar #3
29. maj 2017 af OliverHviid

Du skal vel blot som du selv skriver: "forklare kongruensen(overensstemmelse mellem subjekt og verballed)"

Så hvis der fx står: "The man is walking down the street." Så ser man at substantivet "man" og verbet "is" hører sammen da "man" er 3. person ental... etc.


Svar #4
30. maj 2017 af Bruthos

Der står ikke en hel sætning men et skema.

Nu har jeg vedhæftet det.


Svar #5
30. maj 2017 af Bruthos

Har styr på det nu. Sprøgsmålet er besvaret.


Skriv et svar til: Forklaring af kongruensen Eksamenssæt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.