IT

IT- Eksamen Brug for hjælp

30. maj 2017 af ykc68nuf (Slettet) - Niveau: B-niveau

Til min mundtlige ekamen I IT er jeg stødt ind i et problem. Jeg har opdaget at jeg har lavet en stor brøler. Desværre opdager jeg fejlen for sent, så lærer og censor har modtaget mit projekt og produkt (database). Jeg har anvendt en systemudviklingsmodel, som ikke kan bruges til at oprette en database... suk.                                                  Jeg skal op og forsvare mit eksamenprojekt og IT - Eksamen består af 2 dele

1: Del - Præsentation/samtale om projektet og produkt(database)10 min 

2: Del - Trækket opgave, perspektivers til opgaven 10 min

Mit spørgsmål er så om jeg skal forsøge at undgå at snakke om det område, hvor jeg har lavet fejl. Eller skal jeg gå ind og fortælle at jeg har lavet en fejl og jeg istedet ville have anvendt denne model. 

Håber I kan hjælpe

På forhånd tak :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. maj 2017 af AngelOneOne

Hej,

Jeg tror ikke der er nogen endelig facitliste til det. Personligt ville jeg nok nævne fejlen og forklare hvordan jeg ville have gjort det rigtigt. På den måde viser du at du har forstået opgaven og de modeller der skal anvendes, men har begået en fejl.

Hvis du ikke nævner det, vil censor og lærer måske tro at du ikke har forstået det, eller de vil selv senere i eksamen spørge ind til fejlen. Her kan du så enten demonstere at du ikke har forstået materialet ved at spille dum, eller afsløre at du rent faktisk godt vidste at der var en fejl, men har undladt at påpege det.

Selv synes jeg det viser mest karakter at påpege fejlen selv, især hvis man ved hvad man har gjort forkert og hvordan man burde have gjort det. På den måder får du mulighed for at rette (måske ikke helt) men noget op, på fejlen og det kan betyde noget ved karakterafgivelsen.

Blot mine tanker.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Skriv et svar til: IT- Eksamen Brug for hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.