Samfundsfag

Regering efter valget i 2015

31. maj 2017 af Regndyr - Niveau: C-niveau

Hej.

Socialdemokraterne havde flest stemmer ved valget i 2015, men hvordan kan de så være, at venstre dannede regering sammme med de konservative og DF?

Hvad kan Socialdemokraterne så bruge deres mandater til?


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juni 2017 af Justitia

Dannede Venstre regering med DF? 


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. juni 2017 af S28 (Slettet)

Fordi at blå blok vandt valget. DF vil ikke i regering, og derfor dannede Venstre en regering, hvoraf konservative og LA hoppede i.


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. juni 2017 af Justitia

Hold nu op....

Venstre, Konservative og LA dannede ikke regering efter valget i 2015, men først i 2016. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. juni 2017 af S28 (Slettet)

Det var også det jeg mente. Jeg skrev at Venstre dannede en regering. Hvoraf Konservative og LA hopped i (2016). Troede det var åbenlyst nok, hvis man bare har fulgt lidt med.


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. juni 2017 af Justitia

Der er åbenbart kun én, der ikke har fulgt med, og det er dig. Det er åbenlyst. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
06. juni 2017 af S28 (Slettet)

Lars Løkke's regering blev dannet i 2015 efter valget. VLAK-Regering blev dannet i 2016. 
Medmindre du kan bevise mig det modsatte?


Brugbart svar (0)

Svar #7
06. juni 2017 af Justitia

Du burde lære at formulere dig mere klart. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
06. juni 2017 af Justitia

#6 Har du problemer med at læse? 

"Venstre, Konservative og LA dannede ikke regering efter valget i 2015, men først i 2016."


Brugbart svar (0)

Svar #9
06. juni 2017 af S28 (Slettet)

Har jeg ikke lige skrevet ''VLAK-Regering blev dannet i 2016. '' ?


Brugbart svar (0)

Svar #10
06. juni 2017 af Justitia

Ja du har netop lige skrevet det. 

Du skriver først: 

"Fordi at blå blok vandt valget. DF vil ikke i regering, og derfor dannede Venstre en regering, hvoraf konservative og LA hoppede i"

Heraf kan det udledes, at Liberal Alliance samt Det Konservative Folkeparti "hopper" i regering med Venstre, fordi DF nægter at "hoppe" i en regering med Venstre efter valget...... Du må skrive mere præcist, hvis du vil hjælpe. Ellers gør du sgu bare læseren en bjørnetjeneste.


Brugbart svar (0)

Svar #11
06. juni 2017 af S28 (Slettet)

Skal nok være mere uddybende næste gang, men mon ikke læseren har fanget den nu. 


Brugbart svar (0)

Svar #12
06. juni 2017 af Justitia

"men mon ikke læseren har fanget den nu"

Jo, fordi jeg valgte at uddybe dit første svar, som isoleret set ikke er korrekt. 

"Skal nok være mere uddybende næste gang"

På den måde hjælper du i hvert fald læseren med at forstå emnet. Det kan godt være du selv forstår, hvad du skriver. Men det gør læseren altså ikke altid. Derfor er det vigtigt, at være påpasselig med det man skriver.

Forsat god dag.


Skriv et svar til: Regering efter valget i 2015

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.