Studievejledning

Årskarakterer og eksamenskarakterer?

31. maj 2017 af noname132

Hej alle,

Jeg ville hører om hvordan karakterer fra eksamner og årskarakterer/standpunktskarakterer. For eksempel har jeg fået 4 som den afsluttende årskarakter i International Økonomi, men til gengæld blev faget International Økonomi trukket som et af de fag vi skulle op til eksamen i. Dette endte så med at jeg fik 12 i eksamen og derfor spørger jeg:

Vil min eksamenskarakter nu erstatte min årskarakter på 4? Vil der stå begge karakterer på de afsluttende papirer og at de begge karakterer bliver medregnet i mit gennemsnit? Eller hvad sker der?

Tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. maj 2017 af CeciliePeace

Det fungerer vidst sådan, at du så får gennemsnittet af de to karaktere, som så er 8 :) Det har jeg i hvert fald fået at vide. Så både årskarakter og eksamenskarakter er væsentlige.


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. juni 2017 af Mathias7878

#1

Det fungerer vidst sådan, at du så får gennemsnittet af de to karaktere, som så er 8 :) Det har jeg i hvert fald fået at vide. Så både årskarakter og eksamenskarakter er væsentlige.

Yes, det er præcist sådan, det fungerer :)

- - -

 

 


Svar #3
01. juni 2017 af noname132

Hmm okay tak.. nu var jeg ellers lige så glad :(


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. juni 2017 af Mathias7878

Haha, ja, men sådan er det jo :) 8 i gennesmnit er vel også fint! 

- - -

 

 


Svar #5
01. juni 2017 af noname132

True, men ved du egentlig også om der bliver tilføjet et eller andet bonus til slut? sådan at ens gennemsnit bliver plusset med et eller andet? Det har jeg nemlig hørt en del om for tiden.


Brugbart svar (0)

Svar #6
01. juni 2017 af abcgirl (Slettet)

Så vidt jeg husker, så ganges ens gennemsnit med 1,08 HVIS man søger ind på et studie inden for 2 år.


Brugbart svar (0)

Svar #7
01. juni 2017 af Mathias7878

Ja, og 1,03, hvis du har et ekstra A-fag. 1,06, hvis to. 

- - -

 

 


Skriv et svar til: Årskarakterer og eksamenskarakterer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.