Almen studieforberedelse (AT)

HJÆLP HJÆLP SAMFUNDSFAG OG HISTORIE!!!!!!

03. juni 2017 af Bjarnesen (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hvilke fordele er der i et samspil med historie og samfundsfag? 

Altså samfundsfag bidrager jo til at opstille mønstre og strukter, mens historie har kildekritikken.. 

Er det korrekt? Eller er der et samspil? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juni 2017 af Justitia

Prøv at tænk; "hvad giver historien os" og "hvorfor agerer det internationale samfund som det gør" Her tænkter jeg på alliancer, værdier m.v.


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. juni 2017 af Justitia

Samfundets indretning i dag er baseret på historie.


Svar #3
03. juni 2017 af Bjarnesen (Slettet)

Tak for svar Justitia. Det er fordi, at jeg arbejder med en problemformulering, om, hvorvidt Trump markerer et brud med USA's hidtidige klimapolitik. 

Jeg har inddraget fagene historie og samfundsfag. Jeg ved naturligvis godt, at jeg har anvendt historie til at belyse den historiske del af opgaven (tidligere amerikansk klimapolik m.v.), herunder årsagen  til, at USA havde/har et anspændt forhold til klimapolitikken. I min samfundsfaglige del har jeg fx via teorier (realisme og idealisme) mulighed for at anskue klimapolitikken i et andet perspektiv: altså, hvorfor Trump ud fra realistisk teori ikke vil deltage i fx Paris-aftalen m.v.

Men ved ikke, om dette svarer på, hvorfor præcis samfundsfag og historie har et godt sammenspil i mit projekt?


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. juni 2017 af Justitia

Det belyser i hvert fald, hvorfor USA/Trump-administrationen agerer som de gør. 


Skriv et svar til: HJÆLP HJÆLP SAMFUNDSFAG OG HISTORIE!!!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.