Geografi

Naturgeografi C, eksamen - nogen erfaringer?

04. juni 2017 af karoij (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej derude

Jeg skal til eksamen i naturgeografi C og forstår ikke helt, hvad 'aktualitet' indebærer? Er der nogen, der har været oppe, som kan forklare lidt om eksamensformen? Min lærer har nemlig ikke styr på den, og jeg kan ikke rigtig finde noget på nettet. Kan aktualitet eksempelvis være, at der lige er sket et jordskælv i "x" eller er det mere, hvordan et eventuelt jordskælv kan influere et eller andet?

På forhånd tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2017 af S28 (Slettet)

Er sikker på du kan læse om eksamensformen på http://www.emu.dk/modul/eksamen-i-naturgeografi.


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. juni 2017 af Roxanna

Hej! 

Jeg har et dokument som min lærer har sendt til os om eksamensformen, da vi også skal op i NG. Hvis du er interesseret, kan jeg sende den til dig. 

Angående aktualitet - Hvis vi tager dit eget eksempel, ja det kunne f.eks. være at der lige er set et jordskælv, men måske også nævne at det er relevant/væsentligt og aktelt hvis man bor tæt på en pladerande osv. 

Min lærer har sagt at aktualitet og væsentlighed altid skal kombineres sammen som f.eks. i eksemplet øverst. 


Skriv et svar til: Naturgeografi C, eksamen - nogen erfaringer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.