Eksamensforberedelse

globalisering! hjææælp!

05. juni 2017 af KarlaBØ (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej! jeg skal op i  historie på  onsadg og jeg har brug  for nogle eksempler på globalisering. jeg håber at nogle kan hjæpe mig.


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. juni 2017 af S28 (Slettet)

Globalisering er et meget vidt begreb, jeg smider nogle små sætninger som du kan udarbejde dig ved.
- Vi er blevet multikulturrelle, nu til dags, er der mange flere kulturer i et land end der var for mange år siden. En del af globalisering er vi bevæger os på tværs af landegrænser.

- Teknologien, vi kan nu kommunikere hinanden over telefonen, det er meget nemmere at handle på tværs af landene. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. juni 2017 af SuneChr

Følgende indlæg skal du kun tage fra den humoristiske side.
Globalisering er, når man plukker jordbær i Portugal, videresender dem til Rusland for at blive vasket, videresender dem til Peru for at blive kogt, videresender dem til Kina for at få tilført sukker og andre stoffer, videresender dem til Norge til påfyldning i glas, videresender dem til Danmark for at blive solgt (som dansk jordbærmarmelade). Hurra, hvor globaliseringen kører. Herhjemme har vi ellers masser af jordbær, masser af kompetent arbejdskraft til at forarbejde produktet. Men fremmed mad smager som bekendt bedst, synes nogen.


Skriv et svar til: globalisering! hjææælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.