Tysk

24 timers!! HJÆLP! DIE KLUGEN LEUTE - BRØDRENE GRIMM

06. juni 2017 af Karoline1999 - Niveau: B-niveau

Hejsa, jeg har 24 timers forberedelse. Jeg har trukket teksten "die klugen Leute" af brødrene grimm. Sidder i den situation, at jeg ikke fatter noget, og at jeg har brug for hjælp for at komme igennem en analyse af den, så derfor: 

SMID GERNE ALT HVAD I HAR!!!

Alt hjælp modtages med glæde!


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. juni 2017 af pååå (Slettet)

Ved ikke om det hjælper, men du kan evt. finde tekstanalyser af den på nettet, i sprog som engelsk eller dansk. 


Svar #2
06. juni 2017 af Karoline1999

Pååå, jeg har brugt 2 timer på at søge på nettet, og jeg har overhovedet ikke fundet en eneste analyse af teksten... har du evt. link?! Ville være en kæmpe hjælp!


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. juni 2017 af Stygotius

Karoline kan ikke have kigget særlig godt på internettet. På https://www.google.dk/search?q=die+klugen+leute&oq=die+klugen+leute&aqs=chrome..69i57j0l4j69i60.12111j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8  -finder man mange henvisninger til det eventyr.


Svar #4
06. juni 2017 af Karoline1999

Stygotius: Der står nærmest intet om teksten på de følgende sider. Jeg skal bruge hjælp til hvordan teksten kan analyseres og hvad dens tema er - det finder man ikke på de sider som dit link henviser til.


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. juni 2017 af Pandekagehus (Slettet)

Hvad er det helt præcis du søger hjælp til? Forstår du selve historien?  For så er den okay nem at analysere - ligesom alle andre eventyr :) 


Svar #6
06. juni 2017 af Karoline1999

Ja, tror godt jeg forstår selve historien. Men har svært ved at finde ud af hvad dens tema helt præcist er.. 

Jeg ved heller ikke hvad jeg kan perspektivere den til.. 


Skriv et svar til: 24 timers!! HJÆLP! DIE KLUGEN LEUTE - BRØDRENE GRIMM

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.