Studievalg og videregående studie

Gennemsnit og karakterer

07. juni 2017 af hanshansen12345678
Hej alle, jeg er meget ængstlig for min fremtid her på det sidste, især mht mit gennemsnit. Jeg ved ikke hvad jeg vil være, men vil gerne have et højt gennemsnit på over 10 ca. Det her er mine karakterer som tæller med, og jeg har 5 A-fag.

Fysik B
Mundtlig 7
Skriftlig 10

Tysk B
Mundtlig 7
Skriftligt 7

Samfundsfag C
4

Billedkunst C
10
Eksamen: 7

Jeg har endnu ikke været til tysk eksamen.
Mit spørgsmål er, om det er for sent for mig, at få et højt gennemsnit, sådan at jeg kan evt komme ind på medicin- eller odontologi studiet? Og hvad ville I overveje at blive med disse karakterer?


Brugbart svar (1)

Svar #2
07. juni 2017 af S28 (Slettet)

Intet er forsent. Det undre mig lidt over du ikke har vist dine Dansk/Engelsk/Matematik karakterer, så ville det være lidt nemmere at vurdere. Men mit snit i 1.g var 5.9, hvor det er 8.4 i slutningen 2.g (NU). Det kommer an på din indsats, og hvor meget du ligger i det. Jeg slackede lidt frem og tilbage i 1.g, og derfor fik jeg dårligere karaktere. Det handler om at tage sig sammen. Jeg er sikker på hvis du laver dine fysik/tysk karakterer om til 10-12, at det nok skal gå fint. Gør dit bedste - og det svært for os at sige hvad du skal være i din fremtid. Læs det du gerne vil, og ikke giv op allerede. Hvis det indefor medicinbrancen, kan du evt kigge på farmaci. Der er snittet forholdsvis lavt.


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni 2017 af EnStuderende

Går du i 1., 2., 3.G?

Brugbart svar (1)

Svar #4
07. juni 2017 af ztræber (Slettet)

Hej!

Jeg går selv i 2.g nu og har haft et super hårdt år. I 1.g lå mit snit let over 10 og det gik let som en leg, men 2.g har virkelig taget hårdt på mig og jeg er faldet min. 1 karakter i alle fag. Jeg håber dog stadig på at kunne redde mit snit i 3.g, hvor langt de fleste af vores karakterer jo falder på plads. Intet er for sent (hvis ikke du går i 3.g og ikke kan se, at du skulle klare dig meget bedre) :) 

Ellers er der altid kvote 2!

Kram


Brugbart svar (1)

Svar #5
07. juni 2017 af dannysannem

Ellers er der altid kvote 2!

Det er der nemlig. Hvis du kommer til at skulle søge meningsfulde sabbatårsaktiviteter, så kan du jo overveje at tage på Rønde Højskole, hvor jeg arbejder, og vælge Sygepleje og Medicin som linjefag. Vi har gennem tiden haft rigtig mange elever igennem, som efterfølgende har brugt højskoleopholdet, som et springbræt til at komme ind via kvote 2. 


Svar #6
07. juni 2017 af hanshansen12345678

Tak skal I have folkens, jeg er lidt roligere nu. Jeg går i 2.g, så har stadig 3.g til virkelig at få taget mig sammen. :)

Brugbart svar (1)

Svar #7
07. juni 2017 af S28 (Slettet)

Hvis du går i 2.G, kan du stadig nå at få over 10 i snit. Du skal bare virkelig afslutte din A-fag med en god standpunkt-karakter, og eksamenskarakter. Selvfølgelig også de nye fag du får i 3.g


Brugbart svar (1)

Svar #8
15. juni 2017 af Isop

Hej, det er aldrig for sent at give den gas. 

Jeg afsluttede 1.G med en gennemsnit på 6 og afsluttede 2.G med et gennemsnit på cirka 7,8. 

I 3.G havde jeg primært arbejdet mig op på 10 og 12-taller, hvilket derfor har øget mit gennemsnit til 10. 

Med 5 A-fag og hurtigstartbonus (1,08) vil jeg derfor ende med et snit på ca. 11,0. 

Det er derfor ikke forsent, men det kommer til at kræve en masse arbejde.

Held og lykke med det :-)


Brugbart svar (1)

Svar #9
15. juni 2017 af ullahe (Slettet)


Held og lykke! 


Skriv et svar til: Gennemsnit og karakterer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.