Almen studieforberedelse (AT)

Misforstå årets tema i AT

07. juni 2017 af jupiter88jupi (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej SP

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med noget, jeg efterhånden har tænkt over et stykke tid nu. Som I ved er årets AT-tema 

"Menneskets forhold til naturen"

Jeg har valgt at snakke om menneskets natur, mere specifikt kønnenes natur - dvs. jeg arbejder ikke med naturen i sin egen størrelse, så at sige, men fortolker lidt på temaet og snakker om manden og kvindens natur. Tror I, det er misforstået? Og i så fald, hvad kan man gøre?

På forhånd tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2017 af amaliehelene (Slettet)

Definitionen af natur er noget uberørt af menneskene. Altså noget menneske ikke har haft indflydelse på. Jeg skrev om kroppen under elitesport, og hvordan mennesker putter noget "unaturligt" (doping) ind i kroppen for at præstere bedre. Fik massere af ros for det! Så nej, vil bestemt ikke mene du har misforstået det :-) 


Svar #2
07. juni 2017 af jupiter88jupi (Slettet)

#1

Definitionen af natur er noget uberørt af menneskene. Altså noget menneske ikke har haft indflydelse på. Jeg skrev om kroppen under elitesport, og hvordan mennesker putter noget "unaturligt" (doping) ind i kroppen for at præstere bedre. Fik massere af ros for det! Så nej, vil bestemt ikke mene du har misforstået det :-) 

Okay, tusinde tak for det! 

Jeg blev bare lidt i tvivl, fordi jeg i samfundsfag diskuterer, hvordan kønsroller IKKE er naturbestemte, men socialtkonstruerede. Føler lidt jeg bevæger mig væk fra temaet ved at gøre sådan. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. juni 2017 af amaliehelene (Slettet)

Synes jeg overhovedet ikke at du gør!

Skriv et svar til: Misforstå årets tema i AT

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.