Studievalg og videregående studie

Samfundsfag A og Engelsk A + evt Matematik A?

07. juni 2017 af inneedofhelp123

Er det muligt at have den linje hvor man har Samfundsfag A og Engelsk A, og så hæve matematik til A også?

Synes nemlig at det man beskæftiger sig med på Samfundsfag A og Engelsk A virker meget mere spændende end det på Samfundsfag A og Matematik A, men vil gerne hæve matematik til A-niveau, så det åbner op for flere uddannelser, bl.a. dem jeg er interesserede i. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2017 af OliverHviid

Pensum for samfundsfag og engelsk bør vel være det samme lige meget hvilken studieretning man nu engang vælger.


Svar #2
07. juni 2017 af inneedofhelp123

#1

Pensum for samfundsfag og engelsk bør vel være det samme lige meget hvilken studieretning man nu engang vælger.

Men jeg har læst mig frem til at Samfundsfag A + Matematik A handler meget om økonomi, hvilket jeg synes er helt vildt kedeligt, mens Samfundsfag A + Engelsk A handler mere om kulturer og sådan.


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni 2017 af OliverHviid

Pensum bør være det samme...


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. juni 2017 af MatHFlærer

I vil formentlig lave tværfaglige projekter med f.eks. EnA og SaA som evt. kan indeholde noget kultur, og EnA og MaA kan indeholde noget økonomi projekter. Derudover skal man følge pensum som Oliver nævner. 


Skriv et svar til: Samfundsfag A og Engelsk A + evt Matematik A?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.