Studievejledning

mm

10. juni 2017 af danzko

m


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. juni 2017 af sjls

De specifikke adgangskrav for jura er en gymnasial uddannelse eller tilsvarende samt bestået Dansk A, Engelsk B og enten Historie B, Idehistorie B, Samfundsfag B eller Samtidshistorie B. Du kan altså sagtens søge ind på jura med de fag, såfremt de er bestået. Læs evt. selv på UG: Bacheloruddannelsen i Jura.


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. juni 2017 af Justitia

1) Nej det påvirker ikke, fordi du opfylder de formelle krav.
2) Det eneste fag som kan gavne en på jura er "erhvervsret" fra HHX. 


Svar #3
11. juni 2017 af danzko

Jeg var mere nysgerrig angående mine egne muligheder i forhold til at blive ''klædt på''. Jeg ved at jeg er kvalificeret med den uddannelse jeg tager (HF). Dog er jeg usikker på om det jeg læser dog er ''fuldstændigt'' eller fyldestgørende i forhold til hvad der forventes af en kommende jurastuderende? Her antyder bl.a. til at man har fag på højere niveauer på stx end man har på en HF, kommer jeg mon bagud ift. de andre jurastuderende på det faglige og erfaringsmæssige?


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. juni 2017 af Justitia

DET HAR JEG BESVARET.......

" Det eneste fag som kan gavne en på jura er "erhvervsret" fra HHX. " 

Du kommer ikke bagud........ 


Svar #5
11. juni 2017 af danzko

yes.

Jeg har tænkt lidt på min alder fordi, jeg er 18 og bliver 19 når jeg går ud af HF.

Er det så for tidligt at påbegynde universitetet på trods af det opnåede gennemsnit? Her tænker jeg i det sociale samvær. kan man godt vænne sig til omgivelserne og studiekammeraterne hvis man er en ung jurastuderende? Er der mange i min aldersgruppe der tager en universitetsuddannele?


Brugbart svar (0)

Svar #6
11. juni 2017 af Justitia

Det er en fin alder. 

Gennemsnitsalderen for nye jurastuderende på KU er 20-21.


Svar #7
11. juni 2017 af danzko

Ok. modtaget.


Brugbart svar (0)

Svar #8
11. juni 2017 af Bjarnesen (Slettet)

#6 Justitia

Hvordan vil du vurdere jobudsigterne for en jurastuderende, der lige er blevet nyuddannet?


Brugbart svar (0)

Svar #9
11. juni 2017 af Justitia

Relativt fine

Klart en af de mere "jobsikre" uddannelser. 


Svar #10
11. juni 2017 af danzko

Et endnu mere afvigende spørgsmål fra det i starten:

Kan man forberede sig til studiet på nogen andre måder end at opnå det gældende gennemsnit, inden man bliver optaget?.


Brugbart svar (0)

Svar #11
11. juni 2017 af Justitia

Lån bøger som er pensum.


Svar #12
11. juni 2017 af danzko

ok, fint


Brugbart svar (0)

Svar #13
12. juni 2017 af Justitia

Hvis du skal gøre dig selv en rigtig stor tjeneste så læs:

Købeloven
Aftaleloven
Konkursloven
Erstatningsansvarsloven
Grundloven
EMRK
TEUF
Straffeloven
Æ1 
Æ2 
Retsplejeloven 
Forvaltningsloven
Persondataloven


 


Svar #14
13. juni 2017 af danzko

ganske fint.

Med venlig hilsen.


Brugbart svar (0)

Svar #15
16. juni 2017 af Bjarnesen (Slettet)

Justitia, har læst, at jurastuderende har svært ved at finde jobs, når de er færdiguddannede, herunder karakternes meget vigtige rolle til en jobsamtale. Altså, lave karakterer = svært at få job.

Genkender du det billede?


Brugbart svar (0)

Svar #16
16. juni 2017 af Justitia

Det passer


Brugbart svar (0)

Svar #17
16. juni 2017 af Bjarnesen (Slettet)

Lige en sidste ting - tror du, at snittet for jura vil stige særligt meget i år? Hvis jeg får 12 i min sidste eksamen, så er mit snit på 10,2 (inkl. bonus). Sidste år var kvote 1 for jura 9,2, mens den er 9,5 i år. Er der en stor chance for, at den vil stige til 9,8 i år? Jeg tager måske et sabbatår, hvilket bevirker, at kvotienten næste år vil være 10,1. 

Hvad tænker du?


Brugbart svar (0)

Svar #18
18. juni 2017 af Justitia

10.2 er fint - den bliver ikke mere end 10.00 det er jeg 100% på.


Brugbart svar (0)

Svar #19
18. juni 2017 af Bjarnesen (Slettet)

Tak for svar

Kan du underbygge, hvad du baserer din sikkerhed på? 


Brugbart svar (0)

Svar #20
18. juni 2017 af Justitia

Det kommer an på hvor. Men hvis det er på KU, så er jeg 100% sikker på, at den ikke ryger over 10.2. Dette baserer jeg på udviklingen af kvote 1. En udvikling som tyder på, at jura på KU stiger med 0.2. Det har den gjort de seneste 3-5 år. 


Forrige 1 2 Næste

Der er 22 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.