Studievejledning

Blanke Eksamen

10. juni 2017 af JonathanBech (Slettet)

Hej,

mit navn er Jonathan.

Jeg har en eksamen om en uges tid, som jeg stort set ved, jeg ikke består.

Derfor har jeg tænkt mig at blanke denne eksamen og tager derfor den til reeksamen, som jeg er 100% sikker på jeg består.

Jeg har hørt, at man skal blanke eksamen "rigtigt" ellers får man ikke SU over sommerferien.

Mit spørgsmål er så om hvordan jeg blanker i forhold til lægeerklaringen? Hvad kan man sige til lægen som godtages?

mvh

Jonathan


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. juni 2017 af Qvark (Slettet)

Hvis du ikke er syg kan du ikke få en lægeerklæring....


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. juli 2017 af M@ds (Slettet)

Jeg tror du blander tingene sammen.

Hvis du blanker en eksamen, kommer du op til reeksamen. Eks: Hvis du blanker 1. forsøg i juni, bruger du 2. forsøg i august til reeksamen. 

Hvis du sygemelder dig, kommer du op til reeksamen, men det kræver lægeerklæring. En sygemelding tæller ikke som et eksamensforsøg. Eks. Hvis du melder dig syg til 1. forsøg i juni, vil reeksamen i august stadig være dit 1. eksamensforsøg.

Hvad du skal sige til lægen? Du skal naturligvis fortælle ham hvad du reelt fejler, og så er det op til hans lægelige vurdering om du skal have en lægeerklæring. Det fungerer ikke sådan, at du fortæller ham hvad du tror han vil høre, for at få udstedt en lægeerklæring.

På alle videregående hjemmesiders uddannelser står fremgangsmåden udførligt beskrevet i både studieordning og på hjemmesiden.


Skriv et svar til: Blanke Eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.