Tysk

Tysk mundtl. B

10. juni 2017 af 123ja (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej

Sagen er så den, at jeg skal op i tysk mundtlig på B niveau. Jeg vile derfor høre, om der var nogle der havde nogle gode fifs til hvordan man scorer den høje karakter til sådan en eksamen?

Alle råd er værdsat :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
11. juni 2017 af FransiscoMertens

Du bliver bedømt på din fluency (Kan du flydende tysk eller tættere ved) er du tættere på tocifrede karakter (den gode ende) - f.eks. at du fravælger at sige øhhhhhhmm..... og at du ikke laver mange grammatiske fejl (små udtalelse eller kongruens fejl går nok).

En stor ting som censor og lærer sætter meget pris på, er hvor god du er til at forstå en tekst og videreformidle den. (DET ER FAKTISK DEN ANDEN VIGTIGSTE TING, du SKAL HUSKE).

Det, der også træk mig på en god karakter i TYSK A mundtligt var, at jeg stillede mange kritiske spørgsmål til teksten, og gerne understøtte det med teori.


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. juni 2017 af promas

Hvis man som TyskA-elev har styr på fluency og formidling af teksten, kan du så prøve at uddybbe, hvordan du stillede kritiske spørgsmål til teksten og understøttede det med teori?


Skriv et svar til: Tysk mundtl. B

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.