Almen studieforberedelse (AT)

AT-eksamen i Dansk A og Biologi C

10. juni 2017 af FrkK (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej.

Jeg er midt i forberedelsen til AT-eksamen om nogle dage. Men jeg er i vildrede. 

Min synopsis er ikke så god som den burde, men er det vigtigt at den er helt færdig?

Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal inddrage nyt materiale eller ej, og hvis ja, hvor meget skal det så fylde i fremlæggelsen?

Er det primært selve processen og metoderne jeg skal fremlægge om, eller er det også selve synopsen? 

Mit emne er "Retten til liv" med problemformuleringen "Er abort som konsekvens af forsterdiagnostik et brud på den naturlige plan for en graviditet?"

Kh. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
11. juni 2017 af Fuglene (Slettet)

Jeg har hørt at det er godt at inddrage nyt materiale, da det viser at du har forberedt dig godt, ved dog ikke hvor meget det skal fylde. Det kommer nok an på hvor vigtigt det er. 

De har allerede læst din synopse, derfor skal du ikke bare sige det som du har skrevet, istedet skal du udvælge de vigtigste problemstillinger og fremlægge om dem og måske også uddybe lidt, hvis du synes at din synopse ikke er så god. Metoder er en af de vigtigste ting, og derfor sal du huske at inddrage dem.

Se link: http://skriftlighed.fr-gym.dk/studieforb/Studieforberedende_opgaver/AT-eksamen.html

Held og lykke


Skriv et svar til: AT-eksamen i Dansk A og Biologi C

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.