Generelt

Brug af karaktergennemsnit

11. juni 2017 af Mathias7878

Hey SP

Nu bliver jeg student her til sommer med et fint gennemsnit. Jeg har dog tænkt meget over, hvad jeg skal bruge det til. Jeg har overvejet, selvom jeg nok lige tager et sabbatår, at søge ind på matematik-økonomi uddannelsen på AU næste sommer. Men på nogle punkter synes jeg, at mit "hårde" arbejde har været til spild, fordi der ikke er noget karaktergennemsnit for at komme ind på den konkrete uddannelse, da alle, der søgte, er blevet optaget. Derfor ville jeg blot spørge, om I mener, at man skal bruge sit karaktergennemsnit til noget, dvs. komme ind på en uddannelse med et højt snit, eller "blot" søge ind på den uddannelse man godt kunne tænke sig?


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. juni 2017 af Jerslev

Adgangskvotienten fortæller intet om det faglige niveau på dit kommende studie. Den fortæller kun noget om hvilke studier der er populære.

Benyt dit gennemsnit til, hvad du gerne vil. Jeg søgte i sin tid ind på fysik, der havde frit optag, så jeg skulle slet ikke bruge mit ellers pæne snit til noget som helst.
- - -

mvh

Jerslev


Skriv et svar til: Brug af karaktergennemsnit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.