Samfundsfag

HJÆLP TIL POLITISKE PARTIER I DANMARK.

13. juni 2017 af Roxanna - Niveau: B-niveau

Hej Alle!

Jeg skal i eksamen i Samfundsfag imorgen. Dog har jeg helt vildt svært ved at forstå artiklen jeg har linket til, og hvad den egentlig prøver at fortælle. Det eneste jeg kan få ud af den er titlen. 

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig med at fortstå den eller bare kort fortælle hvad den egentlig prøver at fortælle med fokus på pariterne og deres fordeling. 

https://www.information.dk/indland/2015/06/ideologierne-tilbage-dansk-politik


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. juni 2017 af Neslos30

Prøv at definere de forskellige partier og hvad de står indenfor! Hvordan var det forrige valg og har de opfyldt hvad de har sagt under tidl. valg.

Svar #2
13. juni 2017 af Roxanna

Okay, tak! :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. juni 2017 af Justitia

God journalistik....

"Venstre vandt magten, men gik sammen med de øvrige gamle partier samlet set tilbage"

Det passer ikke.

"Med Alternativet og fløjpartiernes markante fremgang"

Markante........ bullshit

Og forresten, så skal du ignorere Neslos30s forslag.

Derimod skal du komme ind på den kritik, der har været af rød regerings politik under dens seneste regeringstid - før valget 2015 selvfølgelig. Kritikken lød bl.a. at de førte "blå" politik. Derudover skal du se på den overordnede politik, som de store partier har ført - kritikken lyder her, at politkken minder om hinanden. Derfor har vælgerne søgt i mod de mere yderfløjene. 


Svar #4
13. juni 2017 af Roxanna

Ok. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. juni 2017 af Justitia

.


Brugbart svar (0)

Svar #6
13. juni 2017 af Justitia

Og så skal du selvfølgelig inddrage synspunkterne i artiklen. 


Skriv et svar til: HJÆLP TIL POLITISKE PARTIER I DANMARK.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.