Andre fag

Er der nogen der ved det, iQ test?

13. juni 2017 af anonym005 - Niveau: C-niveau

Jeg ved ikke lige, hvor jeg skal kategorisere dette emne, men skriver det altså her:

Jeg har lige taget en iq test for sjov, og resultatet kom lidt bag på mig. Er der nogen der ved, hvor pålidelige online iq test er, jeg tog den på mensas' hjemmeside? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. juni 2017 af Jerslev

Den er okay pålidelig. Hvis du med standardafvigelse 15 fik et resultat på 120 eller mere bør du tage Mensas officielle test, der også er adgangsgivende. Den koster 150.- at tage.
- - -

mvh

Jerslev


Svar #2
13. juni 2017 af anonym005

#1 okay tak for svaret!


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. juni 2017 af AngelOneOne

Hej,

Jeg vil mene at Mensas IQ test ikke nødvendigvis giver et resultat der er udhugget i sten. Mensa benytter en test der kun består af figurer, hvilket i meget stor grad kun dækker mønstergenkendelse og logik. Der findes flere andre grene af IQ, f.eks. musikalsk IQ og social IQ.

Så fordi man scorer godt (eller dårligt) i en Mensatest betyder ikke at man er super intelligent (eller stjernedum) på alle andre IQ områder, det er udelikkende et resultat for det/de områder som præcis den test omhandler.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #4
13. juni 2017 af anonym005

#3 Ja, det ved jeg godt :-)


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. juni 2017 af Jerslev

#3: Det er jeg ikke helt enig med dig i. Mensas test måler g-faktor, der er mere fundamentel end Gardners intelligenser (hvis eksistens også kan diskuteres).

https://mensa.dk/om-mensa/hvad-er-intelligens

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #6
18. juli 2017 af ahrenkiel89 (Slettet)

Jeg har bemærket noget sjovt, som jeg gerne lige vil dele:
Jeg tager ind i mellem en IQ-test, da jeg synes det er rigtig god hjernegymnastik. Jeg ender oftest omkring de 115-125, alt efter hvor jeg lige tager resten. For nyligt tog jeg så en test, hvor jeg tilfældigvis sad med min håndtræner og trænede fingerne lidt med den frie hånd. Mens jeg lavde denne test med min håndtræner, blev mit resultat 135. Det synes jeg var lidt sjovt, men tænkte ikke mere over det. Efterfølgende har jeg taget en test igen uden håndtræner og der kom jeg på 120. Så her forleden tog jeg endnu en test hvor jeg havde gang i håndtræneren igen. Denne gang fik jeg resultatet 130. 

Jeg siger ikke der er en direkte sammenhæng imellem de højere resultater og håndtræneren. Men jeg synes bare det er lidt sjovt. Har tænkt over, om det kan være jeg stimulerer de små grå lidt ekstra, når jeg bruger min håndtræner.

Kunne rigtig godt tænke mig at høre, om nogle oplever noget lignende?


Brugbart svar (1)

Svar #7
18. juli 2017 af GalVidenskabsmand (Slettet)

#6

Nu er du vel ikke bare ude på at vi skal købe en håndtræner fra din hjemmeside?


Brugbart svar (0)

Svar #8
18. juli 2017 af ahrenkiel89 (Slettet)

det er ikke min side


Brugbart svar (0)

Svar #9
18. juli 2017 af hesch (Slettet)

#6:  Man kan jo sige, at håndtræning vil øge blodcirkulationen en anelse, og den tager hjernen bestemt ikke skade af.

Og:

Fx en (han)løve, der ligger i skyggen under et træ, tror jeg såmænd ikke flytter rundt på så mange brikker, men sætter han sig i bevægelse ( hvilket hjernen registrerer ), og hvis nogen påstår at hjernen som følge heraf udskiller hormoner, der bevirker større agtpågivenhed og omtanke, så køber jeg den:

Hanløver i bevægelse skal udvise forsigtighed, der lurer mange farer, ( i hvert fald andre hanløver ).


Skriv et svar til: Er der nogen der ved det, iQ test?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.