Engelsk

Klage over skriftlig Engelsk karakter?

14. juni 2017 af MS14 - Niveau: A-niveau

Hej!

Jeg har i dag fået min skriftlige karakter i Engelsk tilbage - Jeg fik 7 og mit niveau i skriftlig Engelsk plejer at svarer til 10 eller 12. Jeg har endnu ikke fået mine andre skriftlige karakterer, men lige nu er jeg noget nervøs for de andre fag, eftersom Engelsk er et af mine bedre fag - Et fag jeg fik 12 i til mundtlig eksamen og 10 i, i standpunkt. 

Kan jeg klage, såfremt jeg ønsker at studere lige efter sommer? Hvis jeg ikke får medhold, kan min karakter så falde yderligere og kan det få konsekvenser for mit studie, såfremt jeg bliver optaget? Jeg er nemlig allerede blevet erklæret egnet til kvote 2, derfor er jeg lidt nervøs for at klage i det tilfælde, at mit snit så vil falde yderligere, hvis min eksamen bliver vurderet igen.

Mvh.  


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. juni 2017 af Mikkel2525 (Slettet)

Hvis du er erklæret egnet til kvote 2, ville jeg ikke mene der er en grund til at klage. Desuden kan du risikere, at falde yderligere hvis din opgave blibver rettet igen.


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. juni 2017 af Stygotius

Det hele afhænger af om du har nogle solide, saglige argumenter for at klage.

At du måske plejer at få 10 eller 12, er ikke noget (gyldigt) argument for at bede om en revurdering.


Skriv et svar til: Klage over skriftlig Engelsk karakter?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.