Historie

24 TIMERS EKSAMEN: RENÆSSANCEN !!!!! HASTER

14. juni 2017 af emiliechris97 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg søger virkelig hjælp, da jeg lige har trukket min 24 timers eksamen i historie. Jeg har trukket perioden "Renæssancen - når mennesket kommer i centrum" og er på helt bar bund. 

Jeg har fået 6 forskellige bilag, hvor det første omhandler middelalderens mennesketype kontra renæssancens mennesketype.

Det 2. bilag er en kilde af Leonardo da Vinci: "Maleren", der i sin afhandling forbinder matematiske og fysiske overvejelser med hans praktiske malerhåndværk. Herunder snakker han også en masse om central perspektivet.

Det 3. bilag er et maleri af Leonardo da Vinci's anatomiske studier fra år 1510

Det 4. bilag er et maleri af Leonardo da Vinci's Mona Lisa og maleriet "Den sidste Nadver" også af da Vinci

Det 5. bilag er en kilde af Jan Lindhardt fra 1992, der hedder: Renæssancen og vor tid, som handler omkring Italien, og den menneskeopfattelse der var og markedsøkonomien 

Det 6. bilag (og det er denne, jeg har MEGET svært ved) handler om Niccola Machiavelli og er et uddrag af hans bog "Fyrsten". Det er afsnittende der handler om, at det er bedre at være en fyrste som er frygtet end elsker og at han mener, at en fyrste ikke behøver at være loyal. 

Jeg har virkelig svært ved at finde den røde tråd til kilden med Machiavelli og har virkelig brug for hjælp (!!!), så hvis I har nogle idéer til hvordan jeg kan gribe det an eller kan se en sammenhæng, så PLEASE hjælp mig...


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2017 af Eltaxen (Slettet)

Hvilken problemformulering kom du frem til?


Skriv et svar til: 24 TIMERS EKSAMEN: RENÆSSANCEN !!!!! HASTER

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.