Studievejledning

Haster/Hjælp: Skolen mener at jeg har snydt til eksamen.

15. juni 2017 af Urgent (Slettet)
Jeg har fået et chokerende brev om at jeg har snydt til eksamen ved at gå nettet. Der står ikke andet relevant information til deres påstand, der er heller ikke beviser vedhæftet.

Det handler om matematik a skriftlig eksamen.

Det er jo lovligt at gå på nettet men man må bare ikke bruge nettet til at snyde, hvilket jeg absolut ikke har gjordt.

Jeg har brugt en iPad med LTE forbindelse, WIFI havde jeg deaktiveret. Hvordan kan de påstå at jeg har været på nettet medmindre de har hacket min iPad og kigget på log filerne, eller hacket ind på min LTE forbindelse?

Er der andre der har oplevet det her eller lignende?

Hvad kan man gøre?

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. juni 2017 af Bjarnesen (Slettet)

Kontakt din skole for at få en forklaring (e.v.t. beviser) for, at du har snydt.

Det er ret alvorligt, hvis de mener du har snydt, og du dermed ikke har gennemført eksamen. 


Svar #2
16. juni 2017 af Urgent (Slettet)

Hej

Tusind tak for svar.

Jeg har gennemført eksamen uden problemer. Først da resultaterne kom ud fik jeg besked på at jeg er mistænkt og jeg ikke kan få mine karakter.

Det har ikke oplyst hvorfor de mistænker mig.

Det eneste jeg kan komme i tanke om er at jeg har besvaret et enkelt spørgsmål uden hjælpemidler men så har jeg besvaret alle spørgsmål med hjælpemidler. Da jeg netop har øvet mig og fået lektiehjælp de sidste 4 uger op til eksamen netop i at bruge CAS og formelsamling til at læse opgaverne, selvfølgelig også været lidt heldig med opgaverne.

Da jeg ikke har snydt kan jeg slet ikke komme i tanke om hvorfor ellers de skulle tro at jeg har snydt...


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. juni 2017 af sjls

Beklager, at dette ikke har relevans for sagen - men jeg synes alligevel, det er imponerende, hvis du har gennemført en matematik A skriftlig eksamen på en iPad. ;)


Svar #4
16. juni 2017 af Urgent (Slettet)

Tak :)

Jeg har faktisk også brugt en iPad til Engelsk A eksamen sidste år.

Jeg håber bare at der er nogen herinde der måske kan fortælle om de har ret til at anklage mig for snyd, blot fordi de mener at jeg skulle have klaret mig dårligere end jeg åbenbart har gjordt?


Skriv et svar til: Haster/Hjælp: Skolen mener at jeg har snydt til eksamen.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.