Tysk

02 i eksamenskarakter

16. juni 2017 af KaroBruun (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej!

Jeg fik 7 i årskarakter og 7 i terminsprøve i skriftlig tysk A, men fik desværre 02 i min eksamen. Jeg er i tvivl om, jeg har misforstået noget i teksten eller om den er usammenhængende - eller bare har alt for mange fejl. ELLER om det er en uretfærdig karakter! Bare et 4-tal gør det bedre. Vil en venlig sjæl læse den igennem og give et bud på karakter?

Tak

Vedhæftet fil: Tysk eksamen.docx

Brugbart svar (2)

Svar #1
16. juni 2017 af fosfor

Det kan ikke være fordi du har misforstået teksten. I mine tyske stile var indholdet altid et problem og eksamen blev en af de værre. Aligevel gav den 12 da der ikke var nogen sprogfejl (fandt 2 efterfølgende).

Det ligner at ordstillingen af verber er det element, der alene ville kunne hæve karakteren mest, hvis det blev fikset.


Brugbart svar (1)

Svar #2
16. juni 2017 af Smut1

Jeg tænker, at fosfor har ret, da der er mange sproglige fejl.


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. juni 2017 af FransiscoMertens

Jeg er helt enig - der er selvfølglige kasus fejl i adjektiver, verbum fejl og +infinitiv.

Sprogligt, sondere du mellem 02-4, men jeg vil nok også have givet den et fint 02, da du bruger mange danismer, og jeg vil nok have formuleret det på en anden måde især den her sætning: "Deshalb sollen man Kindern um ihre Rechte erleuchten und was richtig und falsch ist. Ich glaube, dass es viele Kinder gibt, die denken, dass es okay ist, dass sie geschlagen wird. Was es natürlich nicht ist."


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. juni 2017 af ullahe (Slettet)

Jeg vil mente, at 02 passer. Du har en del grammatiske fejl, og ordstillingen halter. Når det er tysk på A forventes der, at man har styr på dette. 


Skriv et svar til: 02 i eksamenskarakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.