Almen studieforberedelse (AT)

AT i psyk og dansk

19. juni 2017 af maria97p (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hvis jeg i min AT opgave har benyttet mig af casestudie (som er humanistisk side af psykologi normalt) men at vi tager udgangspunkt i en obseverede gruppe og forklarer deres måde at være på gennem psykologiske teorier, fra teoretikkere såsom Giddens, Bourdeiu, Ziehe til Erikson.

Kan jeg så sige, at jeg både arbejder med den humanistiske og samfundsvidenskabelige del af psykologi?

Og hvordan skal jeg argumentere for, at jeg ikke kunne bruge samfundsfag, når både casemetoden og 3 af de 4 nævnte teoretikkere er en del af sociologi i samfundsfaget? :)

I really need help :P 


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2017 af Smut1

Hvilke teorier er der tale om?


Svar #2
19. juni 2017 af maria97p (Slettet)

Erik Eriksons 8 fasede teori om henholdsvis tilfreds tilstand og utilfreds tilstande.
Giddens individualiserings begreber
Thomas ziehes ontologisering og emblematisering
Bouedius kapitaler (økonomisk og kulturel)
Subkulturer - postsubkulturelle studier

Brugbart svar (1)

Svar #3
19. juni 2017 af Smut1

# "Kan jeg så sige, at jeg både arbejder med den humanistiske og samfundsvidenskabelige del af psykologi?"

Ja, Erik Eriksons udviklingsteori hører jo til den humanistiske del af psykologien, og de andre teorier er samfundsvidenskabelige.


Svar #4
19. juni 2017 af maria97p (Slettet)

Okay, godt
Så hvis de spørger om jeg lige så godt kunne have anvendt samfundsvidenskab i opgaven (sociologi) så er svaret nej fordi så ville jeg ikke have udviklingsteorien med?

Brugbart svar (1)

Svar #5
19. juni 2017 af Smut1

Ja :)


Skriv et svar til: AT i psyk og dansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.