Spansk

Spansk mundtlig årsprøve - Hjælp til oversætning!

20. juni 2017 af SPRB (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej alle!

Jeg skal op til mundtlig spansk i morgen, og har derfor trukket en tekst jeg skal lave et resumé af. jeg startede med at oversætte teksten til dansk, hvor jeg derefter skrev et resumé på dansk, som jeg prøvede nogenlunde at oversætte til spansk.

Bare ved at kigge på mit spanske resumé kan jeg se en del grammatiske fejl, som jeg ville sætte pris på at få hjælp til at blive rettet! Hvis der er nogen der kan finde ud af at rette lidt i det, ville det betyde så meget!

Dansk:

Resumé af ‘Ángela’

Teksten hedder ‘Ángela.’

Teksten handler om pigen, Ángela. Hun er fjorten år gammel og bor i Sevilla, som er en by der ligger mod syd i Spanien. Hun bor med sine forældre, søster og bedstemor da hun er syg. Ángela studerer på gymnasiet i Isbilya. Hun har mange venner. Hun bor langt væk fra skolen, og har derfor også mange venner fra hendes kvarter. Ángela elsker at bo i Seville, da byen er smuk, og har mange monumenter og kunstværker.

Ángela går i skole til hverdag. I hendes hverdag bruger hun også tid på sine fritidsinteresser som teater og musik, det gør hun om tirsdage og torsdage. Mandage og onsdage bruger hun tid på engelsk timer om eftermiddagen. I slutningen af ugen hænger hun ud med sine venner. De går i biografen, parken eller hvad de nu kunne finde på.

Ángela elsker det meste pop musik, og elsker at danse, specielt de danse der oprindeligt kommer fra spanien, som flamenco.

I fremtiden vil hun gerne studere drama, selvom hendes forældre ikke mener at der er en fremtid i det. Derfor kommer hun måske til at studere medicin, som hun også godt kan lide.

Vi har læst teksten om pigen 'Ángela.' Teksten "Ángela," kan sammenlignes med "La semana de Adela." I teksten "La semana de Adela," læser man om adelas uge, og i ´Ángela,' læser man om Ángelas uge. 

Spansk:

Resúmen de ‘Ángela’

El texto se llama ‘Ángela’.

El texto trata la chica, Ángela. Tiene catorce años y vivo en Sevilla, que es una ciudad que está al sur de España. Ángela vive con su padres, hermana y su abuela, porque ella está enferma. Ángela estudio en el instituto en Isbilya. Tiene muchos amigos. Tiene vive algo lejos del colegio, por eso, tiene muchos amigos por se barrio también. Ángela le gusta se ciudad, porque la ciudad es muy bonita. La ciudad tiene muchos monumentos y obras de arte.

En su tiempo su libre el teatro y la música. Los martes y los jueves ella pasa su tiempo en el grupo de teatro. Los lunes y los miércoles ella pasa su tiempo en Inglés de la tarde. A finales de la semana, ella y sus amigos. Los amigos voy al cine, parque, a pasear por el centro o lo que pueden encontrar en.

Ángela le gusta sobre todo la música pop y baila, particular los original bailas, por ejemplo flamenco.

En el futuro le gustaría estudiar drama, pero su padre no parece que no hay futuro en el drama.

Hemos leído un texto de niña se llama Ángela. “Ángela”  puede ser comparado con “La semana de Adela.” En el texto “la semana de Adela”, leído la semana de Adela. En el texto “Ángela”, leído la semana de Ángela.

___

Det gør ikke noget hvis i retter lidt rundt i sætningerne, men jeg ville virkelig sætte pris på noget hjælp, da det er noget jeg virkelig har brug for!

Vh. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. juni 2017 af jbmm

Se mine kommentarer i din indbakke.


Svar #2
21. juni 2017 af SPRB (Slettet)

 

Skriv et svar til: Spansk mundtlig årsprøve - Hjælp til oversætning!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.