Studievalg og videregående studie

12-taller

21. juni 2017 af lokpæø (Slettet)

Hej, tror I det er muligt at få udelukkende 12-taller på universitet?


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. juni 2017 af Jerslev

Ja. Det er det skam. Det kræver hårdt arbejde, men nogle gange må man tage til takke med 10.
- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. juni 2017 af fosfor

Det er det nemmere, at du slipper for årskarakterer, der i hvert fald på mit gymnasium af nogle lærere ikke blev givet på et objektivt fagligt grundlag.


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. juni 2017 af SuneChr

Mener en student at have 99% chance for at få 12 i hvert af ti fag, er chancen for at få 12 i alle fagene 90,4%
Mener en student at have 90% chance for at få 12 i hvert af ti fag, er chancen for at få 12 i alle fagene 34,9%
Studenten skal virkelig tro på sig selv.


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. juni 2017 af Justitia

Hvad mener #2 og #3? 


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. juni 2017 af sebbe112 (Slettet)

Nej


Brugbart svar (0)

Svar #6
21. juni 2017 af LilanKahn (Slettet)

Ja det er mugligt. Det er dog ikke ret sandsynligt.


Brugbart svar (0)

Svar #7
21. juni 2017 af Walras

Det hænder -- kender da i hvert fald en enkelt, som har bedriften på samvittigheden. Jeg tror dog ikke, at det er muligt på alle universitetsstudier. Under min egen studietid havde vi på mit studie indtil flere fag, hvor der ikke der ikke var én eneste, som fik 12, selv om der var over 100 studerende oppe til eksamen. Det er ikke meningen med skalaen, men det vil de "skide på" på nogle studier. For de fleste studerende er det alligevel ikke særligt betydningsfuldt, om de får mange 12-taller ift. at kunne få (et godt) arbejde efter studiet, sålænge deres snit samlet set er pænt, og de i øvrigt har andet end skole at skrive på CVet...


Brugbart svar (0)

Svar #8
22. juni 2017 af 123434

Karakterskalaen er anderledes i gymnasiet end på universitetet. På mit studie plejer de at sige, at et 7-tal er rigtig flot. 


Brugbart svar (0)

Svar #9
04. juli 2017 af guzbak

Ja - men det bliver hårdt.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: 12-taller

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.