Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP fagkombination

24. juni 2017 af sjls

Hej,

Det er "snart" ved at være SRP-valg-tid, og jeg går og overvejer følgende fagkombinationer og emner:

Engelsk A og Matematik A: Matematik og autisme i bogen "The Curious Incident of the Dog in the Nighttime" af Mark Haddon. 

Engelsk A og Fysik B: Manhattanprojektet (her ved jeg dog ikke hvad man ville bruge af engelsk litteratur).

Jeg er dog i tvivl om hvordan man kan sætte engelsk og matematik-delen sammen i den første, så det ikke bliver to forskellige opgaver i én. Herudover kan jeg ikke komme i tanke om, hvad for noget litteratur, der kunne være oplagt til Manhattanprojektet, medmindre det er faglitteratur - heraf følger et spørgsmål; må man godt bruge engelsk faglitteratur i en SRP med engelsk, eller skal det være skønlitteratur?

Har I nogle bud på, hvordan man sætter fagene ordentligt sammen eller eventuelt andre emner og/eller fagkombinationer? Dog skal jeg skrive i Engelsk A som det ene fag, så de andre kombinationsmuligheder, som jeg kunne have lyst til at skrive i er Engelsk A, Historie A og Engelsk A, Biologi B.
Jeg vil helst skrive i et naturvidenskabeligt fag, men hvis det slet ikke kan lade sig gøre, er historie også ok.


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. juni 2017 af nera

Sommerferie først, ikk' ogs'?


Svar #2
25. juni 2017 af sjls

Jo da, jeg ville bare gerne være på forkant - så er der mindre at bekymre sig om efter ferien. ;)

Brugbart svar (0)

Svar #3
25. juni 2017 af Soeffi

#0 Engelsk A og Fysik B: Manhattanprojektet (her ved jeg dog ikke hvad man ville bruge af engelsk litteratur).

Du kan godt bruge den engelske Wikipedia-artikel om Manhattanprojektet. Den opfylder alle kvalitetskriterier.


Svar #4
25. juni 2017 af sjls

#3

Men det er vel ikke nok for engelskfaget i en hel SRP med Engelsk A.

Jeg tænkte mere på, om der er nogle gode fysiske bøger at analysere og fortolke ift. Manhattanprojektet - enten faglitteratur eller skønlitteratur (ved dog ikke hvor meget man kan fortolke af faglitteraturen).


Skriv et svar til: SRP fagkombination

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.