Historie

Hjælp til citater

28. juni 2017 af HFNU (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg har skal udfylde et skema i historie med 10 citater, som kommer fra et af de forskellige personer skrevet herunder;

"Leviathan" 1651 af Hobbes

Bossuet; "Statsforhold uddrag af selve ordne i den hellige skrift, 1709"

Locke. "De naturlige rettigheder 1690" .

Er der en eller nogle som har læst de 3 kilder og har lyst til at hjælpe mig med hvem der har skrevet de her 2 citater.  Det vil være en kæmpe hjælp. TAK

1. "Men skønt mennesker, når de indtræder i samfund giver den lighed og frihed og den magt til at tage sig selv til rette, som de havde i naturtilstanden, i samfundets hænder, så den lovgivende myndighed kan råde derover, eftersom samfundets vel vil udkræve, så sker det dog kun med den hensigt fra den enkeltes side bedre at beskytte sin frihed og sine  rettigheder".

?2.  (...) den størst tænkelige ubehagelighed for folket under en  hvilken som helst regerinsform er for intet at regne  mod de elendigheder´og rædsler, som en borgerkrig indebærer, eller  mod den tøjlesløse tilstand, som vil være en følge af, at menneskene er herreløse og uden love og en magt, der kan tvinge dem til at afstå fra plyndringer og hævnakter


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. juni 2017 af Smut1

Nr. 1  lyder ret meget som John Locke (https://verdenshistoriehhx.systime.dk/index.php?id=1226#c3407)


Brugbart svar (1)

Svar #2
28. juni 2017 af Smut1


Svar #3
28. juni 2017 af HFNU (Slettet)

Ej 1000 tak for at hjælpe mig med svarene og links. Jeg har også selv på grund af nogle andre opgaver kigget lidt i den samme historiebog; "Verdenshistorie hhx".

Tak:)


Svar #4
28. juni 2017 af HFNU (Slettet)

Må jeg spørger om 1 ting mere...

Kilden: "De naturlige rettigheder af John Locke 1690" hvad handler den om. Jeg har læst kilden og glimtet den igen flere gange, men er ikke helt med på hvad hans hovedpointe er?


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. juni 2017 af Smut1

Jeg er ikke sikker på, at jeg sidder med den samme kilde som dig, så jeg vil helst ikke udtale mig om din tekst, men i info-boksen lige over selve teksten i "Verdenshistorie til hhx" kan du læse alle hovedpointerne. 


Svar #6
28. juni 2017 af HFNU (Slettet)

Ja det er rigtigt :) det har jeg også lige set. 1000 tak for hjælpen igen


Skriv et svar til: Hjælp til citater

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.