Studievalg og videregående studie

International virksomhedskommunikation SDU

01. juli 2017 af camilah (Slettet)

Hej derude. 

Jeg overvejer at søge ind på international virksomhedskommunikation og kunne virkelig godt tænke mig at læse den med international marketing, dog findes den kun i slagelse, og jeg vil ellers rigtig gerne læse i Odense da studie- og det sociale miljø betyder meget for mig. 
Jeg ville høre om der er nogen herinde som studerer i slagelse som kunne fortælle lidt om studiemiljøet samt kvaliteten af uddannelserne derude (hvis man kan sige det sådan). Jeg har nemlig hørt at kvaliteten skulle være lavere end i Odense, dog kan jeg ikke bekræfte min påstand. 

Er der evt nogen som studerer ivk+medier i Odense som kan fortælle lidt om uddannelsen? Kan jeg nøjes med medier selvom jeg helst vil læse marketing? og hvad synes i jeg skulle vægte højst? Uddannelsen eller studiemiljøet?

Hilsen en stresset pige med nu 4 dage til at beslutte sig!


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juli 2017 af JulieW99

Hej du! Jeg læser hverken det ene eller andet sted, men vil alligevel give mit input.

Jeg ville til enhver tid også vælge efter det sociale miljø, og hvor jeg rent faktisk har lyst til at læse. Hvis du synes undervisningen og strukturen, samt miljøet på SDU er spot on for dig, så gå efter det. Ellers skal du tage chancen med Slagelse, og håbe på det bedste. Et godt miljø er bare så vigtigt for at komme igennem. Det kommer selvfølgelig an på hvor meget marketing betyder for dig.

Mht. til at vælge SDU, kan du jo altid se om der er efteruddannelser hvor du kan supplere med noget marketing. Du kan også altid tage kurser efterfølgende, så det ene udelukker bestemt ikke det andet.

Held og lykke med det, jeg kryder fingre for du ender det rigtige sted for netop dig.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: International virksomhedskommunikation SDU

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.