Studievalg og videregående studie

Antropologi uddannelsen

02. juli 2017 af amaliehelene (Slettet)

HJÆLP! 

Min kærestes største drøm er at læse til antropolog, men grundet nogle hårde år er hans gennemsnit ikke højt nok (det er 5,8). Han er nu helt opgivende og frustreret. Hans gennemsnit i de adgangsgivende fag (engelsk, dansk, historie) ligger dog på 10,7. Kan det virkelig passe, at det ikke kan hjælpe ham? Det er da underligt at han grundet en dårlig SRP karakter ikke kan komme ind på drømmestudiet... 

Er der nogle studerende på studiet, som kan komme med nogle tips eller erfaringer? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juli 2017 af Mathias7878

Har I regnet hans gennemsnit med evt. bonusser?

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. juli 2017 af JulieW99

Han kan altid søge kvote 2, samt på det universitet med lavest adgangskrav. :)

Min svigerinde læste antropologi på AAU og var rigtigt glad for det. Hun mistede sin mor imens hun læste, og gruppearbejdet + miljøet der var hun rigtigt glad for. Gladere end for det på AU i Aarhus.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. juli 2017 af SådanDa

I kan læse lidt om hvad der lægges vægt på ved kvote 2-ansøgninger her:

KU:http://studier.ku.dk/bachelor/antropologi/adgangskrav-og-optagelse/kvote-2-vurdering-2016/

AU: http://bachelor.au.dk/antropologi/ (under adgangskrav)


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. juli 2017 af dannysannem

Som #2 og #3 skriver, så er der jo muligheder på kvote 2.

Jeg tænker at et højskoleophold - fx på Rønde Højskole hvor jeg arbejder - kunne gøre godt for hans CV. En kombination af vores studieforberedende linjefag Pædagogik og Psykologi og vores Rejseprojekt vil både give ham faglige, kulturelle og personlige kompetencer, som han vil kunne bygge en god kvote 2 ansøgning op omkring.

Viores efterårshold starter 12. august. 4-5 måneder på højskole og så ud at rejse bagefter. Et supereffektivt 'sabbatår' med fede oplevelser der samtidig rykker på relevante erfaringer til ansøgningen.  


Skriv et svar til: Antropologi uddannelsen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.