Engelsk

Jeg vil være læge, men?

06. juli 2017 af ya58 - Niveau: 8. klasse
Hej

Jeg vil vildt gerne være læge og jeg har et spørgsmål, som jeg håber i vil svar på.
Jeg er ikke sikker på om man skal kunne engelsk, for at være læge?0. Jeg spørger om det da jeg ikke kan engelsk

Jeg håber at der er en der vil svar på mit spørgsmål:)

Brugbart svar (1)

Svar #1
06. juli 2017 af Mathias7878

Hvis du går i 8. klasse nu, er der vel rigtig mange år endnu til at lære engelsk :)

For at blive opgavet på lægeuddannelsen, kræver det for det første, at du brillierer i gymnasiet og får et snit på omkring de 11. Desuden skal du have engelsk på B-niveau, så ja, til en vis udstrækning skal man kunne snakke/forstå engelsk :)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. juli 2017 af JulieW99

Ja, det skal du kunne. Der kommer litteratur på engelsk, og sådan er det. Du har god tid til at lære engelsk endnu. Jeg lærte det først i 9., og derudover kan du nå at skifte mening om hvad du vil være mange gange endnu. :)

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. juli 2017 af AngelOneOne

Hej,

Ja du skal kunne engelsk. Det er et af adgangskravene som #1 skriver og der er en masse litteratur/undervisningsmaterialer der er på engelsk som #2 skriver. Følgende fag skal bestås for at kunne blive optaget:

Adgangsgivende eksamen
Dansk A
Engelsk B
Matematik A
En af følgende kombinationer:
Fysik B og Kemi B
Fysik B og Bioteknologi A
Kemi B og Geovidenskab A
Kemi B, Biologi A og Fysik C

De adgangsgivende eksamener er:
Studentereksamen (stx)
Højere forberedelseseksamen (hf)
Højere handelseksamen (hhx)
Højere teknisk eksamen (htx)
Studiekompetencegivende eksamen i forbindelse med erhvervsuddannelse (eux)
Særligt hf-forløb for fremmedsprogede (GIF)
Eksamen fra Duborg-Skolen
Eksamen fra A.P. Møllerskolen

Du skal dog ikke have så højt gennemsnit som #1 skriver. Fra Københavns Universitets hjemmeside er taget følgende omkring lægestudiet:

Fra optagelsen 2018 indføres nyt karakterkrav: Gennemsnittet fra din adgangsgivende eksamen (uden hurtigstartsbonus) skal være mindst 6,0.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. juli 2017 af JulieW99

#3, det er godt nok optimistisk at komme ind på medicinstudiet med et snit under 10, når kvotienterne år efter år ligger omkring 10,5-11,3

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. juli 2017 af Hejmeddig12345678912345

Du skal nok lære engelsk :-)
Da jeg gik i folkeskole havde jeg også rigtig svært ved engelsk. Mener, jeg fik 4 eller 7 til eksamen i 9. klasse.
På gymnasium afsluttede jeg dog engelsk A med 12 12 og 12 til skriftlig eksamen.
Du har mange år endnu, og med hårdt arbejde kan det godt lade sig at gøre :-)

Brugbart svar (0)

Svar #6
06. juli 2017 af Hejmeddig12345678912345

Og desuden vil jeg mene, at #1 har ret. Adgangskvotiententerne ligger altså på omkring de 11. De kan sagtens nå at stige yderligere også. Selvfølgelig også falde. Dog har medicin de seneste år været stabil på omkring de 11.

Brugbart svar (0)

Svar #7
06. juli 2017 af Hejmeddig12345678912345

#3: det, at der står 6,0 betyder jo bare, at man skal have et snit på minimum 6 for overhovedet at kunne søge fra 2018.

Brugbart svar (0)

Svar #8
07. juli 2017 af Justitia

#4 Hvor du dog modsiger dig selv.... Kan du bestemme hvad du selv mener? 

"#3, det er godt nok optimistisk at komme ind på medicinstudiet med et snit under 10, når kvotienterne år efter år ligger omkring 10,5-11,3"

Hvorfor er det optimistisk? Du mener jo, at det er helt tilfældigt? 

Hold din kommentar i denne tråd op imod dine kommentarer i nedenstående link...

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1764239

Faktum: 

Brugeren fjisa har afsluttet gymnasiet med et snit på 9,9 og spørger hvad chancen er for at blive optaget på jura i år på KU. 

"Adgangskvotienten giver et billede af sidste år - det er ikke et krav for i år. De er dynamiske, og afspejler de, der har søgt, det pågældende år. Så det er ikke til at sige noget om dine chancer."


Brugbart svar (0)

Svar #9
07. juli 2017 af JulieW99

#8

Kom dog videre.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #10
07. juli 2017 af guzbak

Jeg læser selv medicin.

Du skal selvfølgelig kunne engelsk, og have bestået engelsk B niveau, for at blive optaget.
Dog synes jeg ikke at det er strengt nødvendigt at du er knivskarp til engelsk, for at du kan følge med på selve medicinstudiet. Rigtig mange bøger er danske lærerbøger, og hvis ikke, findes der danske alternativer du kan læse. Du kan dog komme ud for at nogle undervisere ikke taler dansk, men det er ret sjældent.

Jeg synes ikke du ska være nervøs for dit engelsk lige nu, da man kan nå at lære rigtig meget i 8-9. klasse og tre år i gymnasiet.

Held og lykke!

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #11
07. juli 2017 af Justitia

Men det er da sandt? :D 

Jeg kan ikke se, hvorfor du bliver pigefornærmet? 


Brugbart svar (0)

Svar #12
07. juli 2017 af guzbak

#9 og #11, det er respektløst over for trådstarter at diskutere herinde. Kan i ikke stoppe den her eller tage den privat?

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #13
07. juli 2017 af ya58

Tusind tak alle sammen, er vildt glad for jeres svar.

Har lige et spørgsmål mere, da jeg synes at jeg for nogle meget gode svare.
Hvilken linje er bedst at tage når jeg nu vil være læge og nu når jeg ikke kan engelsk ( jeg kan overhovedet ikke engelsk ) ?

Tak for jeres vendlige svar:)

Brugbart svar (0)

Svar #14
07. juli 2017 af JulieW99

Du lærer engelsk. Men matematik A, fysik B og kemi B sørger for alle fagkravene er opfyldt. Her har du engelsk på B (det er opbligatorisk)

Og så gør en indsats for at lære engelsk. Det skal nok komme. Lad være med at sige du ikke kan, for så er det helt sikkert du ikke kan. Selvfølgelig kan du noget, og det er en start. Knokl igennem, det kommer. Jeg lærte det først i 9. klasse, men har på gymnasiet afsluttet med 10 mundtligt og skriftligt, og også 10 til mundtlig eksamen.

Du kan hvad du vil, og hvor der er vilje er der vej.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #15
07. juli 2017 af Hejmeddig12345678912345

En naturvidenskabelig linje er oplagt. Der er også andre muligheder end den klassiske science linje matematik A, fysik B og kemi B.
Inde på Ug's hjemmeside kan du se adgangskravene i forhold til fag og niveau. Du kan f.eks. også have biologi A eller bioteknologi A, hvis du finder disse fag mere interessante end fysik og kemi :-) 

Se linket her under adgangskrav: https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/sundhedsvidenskabeligebacheloruddannelser/medicin


Brugbart svar (0)

Svar #16
07. juli 2017 af Skaljeglavedinelektier

Bioteknologi A, matematik A og fysik B er også en fin linje, der opfylder kravene.  


Brugbart svar (3)

Svar #17
08. juli 2017 af Therk

Medmindre engelsk er dit modersprog, så er det ikke noget du kan. Det er noget du kan lære!

Hvem har bildt dig ind at du ikke "kan" engelsk?


Skriv et svar til: Jeg vil være læge, men?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.