Studievalg og videregående studie

Medicin studiet optagelse 2017

14. juli 2017 af hejhejhej1233 (Slettet)

Jeg har et snit på 10,6 og kan derfor ikke komme direkte ind på medicinstudiet i forhold til sidste års adgangskvotienter. Men i Århus var stand-by på 10,4? Vil det så være sandsynligt, at jeg bliver optaget? Dog bekymrer det mig, at der er flere ansøgere på medicinstudiet i år. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. juli 2017 af Hejmeddig12345678912345

Det er svært at svare på. Især fordi man ikke ved, hvor de ekstra ansøgere har søgt henne.
Men jeg håber det bedste for dig! Der er selvfølgelig chance for, at den ikke vil stige meget mere eller forblive på de 10,4.

Har du søgt andre steder end Århus? Standby for Aalborg og Odense lå på 10,6 sidste år.

Brugbart svar (0)

Svar #2
15. juli 2017 af M@ds (Slettet)

Der er 315 flere ansøgere til medicin end sidste år - på landsplan. Derudover har standby-snittet i de sidste år ligget og boblet lige omkring dit snit.

Det er ikke umuligt, men der er nok en lav sandsynlighed for at du kommer ind. Du har forhåbentligt søgt på alle 4 universiteter og ikke kun på AU?


Svar #3
15. juli 2017 af hejhejhej1233 (Slettet)

Jeg har søgt ind på alle universiteter. Så måske har jeg en chance ved standby. 


Svar #4
15. juli 2017 af hejhejhej1233 (Slettet)

Men når standby lå på 10,4 sidste år, så  kan det være at den ender ved 10,6 i år måske 


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. juli 2017 af M@ds (Slettet)

Du vil jo altid per definition have en chance, så længe du opfylder de fastsatte adgangskrav. Så er det bare et spørgsmål om det er en stor eller lille chance. 

Har du søgt kvote 2?


Svar #6
15. juli 2017 af hejhejhej1233 (Slettet)

Nej har ikke søgt kvote 2! Når man kigger på sidste års kvotienter så er der da en chance

Brugbart svar (0)

Svar #7
16. juli 2017 af Hejmeddig12345678912345

Selvfølgelig er der en chance!
Det er dog svært at svare på, hvor stor den er :-)

Brugbart svar (0)

Svar #8
17. juli 2017 af M@ds (Slettet)

#6 Nej har ikke søgt kvote 2! Når man kigger på sidste års kvotienter så er der da en chance

Bestemt. Men når man ligger i gråzonen blandt tidligere års hovedtal, så ville det måske være smartest at optimere sine chancer ved at søge både kvorte 1 og 2. Navnlig når kvote 2 ikke fokuserer på gennemsnittet, og det er dér flaskehalsen er.


Brugbart svar (0)

Svar #9
31. juli 2017 af 3gangeA (Slettet)

Tillykke med en plads i Aalborg  hejhejhej1233 :D 


Brugbart svar (0)

Svar #10
01. august 2017 af guzbak

Hvor der er håb er der liv - stort tillykke!

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Medicin studiet optagelse 2017

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.