Engelsk

Medicin studerende på engelsk

03. august 2017 af OnceUponATime - Niveau: Universitet/Videregående
Hej!
Jeg er nu flere gange stødt ind på mennesker der ikke ser ud til at forstå hvad det betyder at være medicinstuderende. Når jeg fortæller at jeg er medicinstuderende, spørger de "læser du til tandlæge?"
Især de engelsktalende forstår ikke hvad jeg mener med "I'm a medical student". Så spørger de mig, om jeg læser til farmaceut? Andre spørger om jeg læser til sygeplejerske, og endnu andre spørger om det er lægemidler jeg studerer.
Og jeg synes det er super irriterende, for hvorfor forstår de det ikke? Hvad hedder det så at at læse til læge ifølge dem? "Medical student" er deres svar. Jamen hvorfor så ikke forstå det første gang set bliver sagt. Og så vidt jeg ved hedder det "sygeplejerske studerende" og "farmaci studerende" på dansk. Så hvorfor går den galt?
Jeg opdagede dog senere at på engelsk ser det ud til, at mange sygeplejersker og farmaceuter siger at de er "medical students" så begrebet er blevet forvirrende for mange.

Så nu søger jeg efter svar her på studieportalen. Hvad er den bedste måde at sige til nogen at jeg er lægestuderende på engelsk, uden alle mulige misforståelser, for jeg er blevet træt af at fortælle næsten alle, at tandlæge, sygeplejerske, farmaceut og læge ikke er det samme.
På dansk er jeg begyndt at sige "lægestuderende" eller bare "jeg læser til læge". Men hvad hedder det på engelsk?

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. august 2017 af JulieW99

Jeg ville umiddelbart sige at jeg "medstudent on med school" eller sådan noget. Men ja, det virker ret diffust det begreb.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. august 2017 af M@ds (Slettet)

Medical student, in medical school.

Hvor møder du de mennesker? Jeg har aldrig mødt nogen der har forvekslet de titler/uddannelser med hinanden. Hverken på dansk eller engelsk.


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. august 2017 af guzbak