Dansk

Raskins parametre

10. august 2017 af prinsessejessica (Slettet) - Niveau: A-niveau

En som har lavet denne opgave, som måske kunne sende den til mig..?..på den måde kunne jeg måske komme lidt igang selv... for lige nu er jeg helt  låst?

Du skal skriftligt på 2 A4-sider besvare følgende spørgsmål (baseret på Raskins parametre) til kortfilmen Eating Out:


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. august 2017 af JulieW99

Det ville være nemmere at hjælpe hvis du satte spørgsmålene der skal besvares ind. :)

Hvad er det der gør at du er låst?

- - -

Vh Julie


Svar #2
10. august 2017 af prinsessejessica (Slettet)

Du skal skriftligt på 2 A4-sider besvare følgende spørgsmål (baseret på Raskins parametre) til kortfilmen Eating Out:

I. Person-fokus ↔person-interaktion: 
1) Beskriv hvis historie fortælles i Eating Out. Forklar disse ud fra filmen (find eksempler)
2) Overvej om der er flere mulige svar
II. Kausalitet ↔valg: 
1) Beskriv hvilke konkrete valg der træffes af personer i Eating Out
2) Forklar med eksempler hvem der får tingene til at ske i filmen
III. Konsekvens ↔overraskelse: 
1) Observer og afgør i hvor høj grad filmens personer handler både konsekvent og uforudsigeligt. Giv konkrete eksempler.
2) Præsenter på hvilke tidspunkter filmen frembringer latter hos tilskueren. Forklar hvorfor.
IV. Billede ↔lyd: 
1) Beskriv og forklar radioens rolle i filmen. 
2) Vurder om der er andre lyde du finder væsentlige.
V. Person ↔ting: 
1) Karakteriser de enkelte personer. 
2) Forklar hvorledes personernes karakteristika (kendetegn) afspejler sig i forhold til de ting der er knyttet til dem. 
3) Overvej hvem man fatter sympati for.
VI. Enkelhed ↔dybde: 
1) Beskriv filmens tema(er). Giv eksempler. 
2) Vurder, på baggrund af din analyse indtil nu, om fortællingen er enkel og/eller den har et dybere lag.
VII. Økonomi ↔helhed: 
1) Beskriv filmens slutning. 
2) Forklar hvilken tilbagevenden der afrunder fortællingen og dermed binder den sammen. 
3) Forklar dens symbolske betydning.


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. april 2018 af KristineBerg (Slettet)

Fik du lavet opgaven? Jeg sidder med samme spg lige nu, og er også gået i stå.

Skriv et svar til: Raskins parametre

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.