Studiebolig

Lejebolig - først til mølle

13. august 2017 af undeadstudent (Slettet)

Min kæreste og jeg skal til fremvisning på en bolig i morgen. Boligselskabet skriver det er først til mølle, men det kan jo være et lidt vidt begreb. Fremvisningen varer et kvarter. Er der nogen der har erfaring med, hvordan det foregår? Vi vil jo nemlig gerne have lejligheden og derfor være de hurtigste.

På forhånd tak for hjælpen :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. august 2017 af Skaljeglavedinelektier

Det handler vel om, at den/de, der først ønsker at leje lejligheden, får lov. Man venter ikke på, at alle interesserede har været til fremvisning eller tænkt over, om de ønsker lejligheden. 


Svar #2
13. august 2017 af undeadstudent (Slettet)

Så handler det vel egentlig om, hvad nummer vi er til fremvisning, for hvis vi er de sidste er det jo nok lige meget. Men tænkte også det var en mulighed, at vi var en helt flok samtidig. Jeg ved godt, det kan gøres på mange måder, vil bare gerne være bedst muligt forberedt haha :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. august 2017 af Skaljeglavedinelektier

Det kommer jo an på, om der er andre, der også kunne tænke sig at leje lejligheden, hvis ikke er det ligegyldigt om i er de første eller de sidste. Jeg var selv til en fremvisning på en lejlighed for to måneders tid siden, og der var vi to (uafhængige) hold, der var til fremvisning sammen og med den samme besked om, at de der ønskede at leje lejligheden først ville få den (først til mølle). 


Svar #4
13. august 2017 af undeadstudent (Slettet)

Og så var det bare om, hvem der først sagde, at de ville have den?


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. august 2017 af Skaljeglavedinelektier

Dem der først tog kontakt til udlejeren ville få lov til at leje lejligheden, ja. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
14. august 2017 af Dulugtergrimt

I bund og grund handler det om, at I ikke lige skal se alle værelserne og toilettet og køkkenet og... I skal komme en time før, spotte fremviser når han går ind i bygningen og ganske enkelt fortælle, at I gerne vil leje den.

Self. ud fra den antagelse, at det er et ret attraktivt område (en af studiebyerne) og at lignende lejligheder til lignende priser ikke hænger på træerne.


Skriv et svar til: Lejebolig - først til mølle

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.