Andre fag

Hjælp en forvirret og bange 2g'ere

16. august 2017 af Ukendt1g - Niveau: B-niveau
Er forvirret!
Jeg rr lige startet i 2g, og jeg afsluttede 1g med er snit på 2 grunden det skyldes jeg ikk tog mig sammen. Jeg er så bange for at hvis jeg får dårlige karaktere til første standpunkt tll oktober at jeg bliver smidt ud ? Kan man godt blive smidt ud på baggrund af dårlige karaktere mens man intet fravær har og aflevere alt

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. august 2017 af fosfor

nej


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. august 2017 af Anders521

Hejsa,

jeg har aldrig ikke hørt om en elev blive smidt ud på grund af dårlige karaktere. Dog var der et tilfælde hvor der blev stjålet skoleudstyr. Men for at få et afgørende svar ville jeg henvende mig til studievejlederen.


Svar #3
16. august 2017 af Ukendt1g

Så du siger man bliver ikk smidt ud pga dårlige karakterer så længe ens snit er over 2?

Brugbart svar (0)

Svar #4
16. august 2017 af bbe2263 (Slettet)

Op med humøret - når du er bange for at blive smidt ud er det fordi det går dig på og det er positivt.

Du ved jo godt, at du har lavet en dårlig indsats og kom til timerne - vær aktiv og engageret og positiv

så vil du rykke på meget kort tid - det bemærker lærerne. Lad være med at lave de dumme ting som

at sætte dig sammen med de samme bagerst og læse EB. 

Bestem dig for at blive god til matematik - så får du det rigtig godt - se alle videor på nettet med det

du ikke forstår - og regn alle opgaver.

Lavt fravær og aflevering af alle opgaver er et must så bliver du ikke smidt ud.

Lav en plan og prioriter skolearbejdet højt - så skal du bare se.


Svar #5
16. august 2017 af Ukendt1g

Tusind tak for dit råd,, jeg knokler os, jeg ville bare være sikkker på at man ikke kan blive smidt ud pga karakterer

Brugbart svar (0)

Svar #6
16. august 2017 af Mathias7878

Det kan man ikke ukendt, men du kan risikere, at du ikke får din hue på i 3.g, hvis du ikke har et gennemsnit på 02. 

Held og lykke!

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #7
16. august 2017 af Therk

Jeg synes du skal tage fat i din studievejleder. Det er helt fair at spørge om hjælp.


Skriv et svar til: Hjælp en forvirret og bange 2g'ere

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.