Engelsk

Hvad gør jeg forkert?

17. august 2017 af LenaCho (Slettet) - Niveau: 7. klasse

Hej folkens,

Nu er jeg lige startet i syvende klasse og jeg har fået til opgave at skrive om mig selv. Da jeg havde skrevet det, fik jeg min far til at kigge på det, og han sagde at jeg ikke stiller de engelske sætninger rigtigt op. Han gad ikke rigtig forklare det, så derfor håber jeg at I vil hjælpe. 

My presentation

My name is xxx. I am 14 years old. I came to Denmark in 2009 from Ukraine. During that time we were moving from place to place until vi moved to Haderup.
We moved to Denmark, because my father needed a job.
My Family
I have two siblings, a little sister, and a little brother, their names are Sofia and David. Sofia goes in zero class, and David goes in nursery. 
My parents’ names are Anna and Vitaliy. My dad is studing industrial technician and my mom is working as cleaning lady in xxx.

What I am interested in? 
In my spare time, I like to read a good book, like The Hunger Games. I really like to read science fiction, and be creative. 
My favorite movie is The Fault in Our Stars. The movie is about a girl and a boy who both has cancer. They fall in love, but the end of the movie is sad.
My favorite book right now, is The Hunger Games. It is written by Suzanne Collins. The book has also been filmed as a movie.
My favorite meal is ravioli. It is an Italian kind of food, and it is made of pasta and meat.

Facts about Ukraine
Ukraine are the next biggest country in Europe. The capital city in Ukraine names Kiev. 
This is the Ukrainian flag, its symbolizes the blue sky, and the golden crops.   
Here can we see a picture of the Ukrainian national costume. The costume is made up of a shirt with embroideries, a skirt and a garland of flowers.
Boys have red pants, blue belt and a white shirt on.
Right now, there is a war, in the east part of the country.  There is a conflict between Russia and Ukraine. It is an unofficial war. 

Future plan
 When I am done with the school, I want to go at gymnasium, and become a student. Then I want to move to Arhus, and study medicine. I want to be a dentist.


Svar #1
17. august 2017 af LenaCho (Slettet)

   Og hvad er reglerne for sætninger på engelsk? 


Brugbart svar (1)

Svar #2
17. august 2017 af Mathias7878

Jeg synes personligt, at du har rigtig godt styr på dit engelsk, i så fald at du går i 7. klasse.

Dit engelsk indeholder dog flere steder danisme, dvs. du har oversat en dansk vending til engelsk, som ikke altid er muligt. Et eksempel kunne være "Sofia goes in zero class", som på dansk lyder "Sofia går i 0. klasse"

På engelsk ville man i stedet for skrive: "Sofia is in the first grade". Det giver ikke helt mening at skrive "goes", da det er et dansk udtryk at gå i en klasse.

Du har rigitg mange kommaer, og på engelsk bruges der næsten aldrig komma, som der gør på dansk, så fjern de fleste. Hovedsageligt skal man have komma før "and", hvor det fungerer som et bindeord, der bindet to sætninger sammen, og nogle andre ord, som jeg ikke helt kan huske. Bare fjern de fleste, da det næsten er ligegyldigt.

Når du omtaler en film, så husk at sætte " " rundt om, altså "The Hunger Games"

Husk at tjekke efter overenstemmelse i tal og person, dvs. kongruensfejl, f.eks. er der nogle steder, hvor der står has, hvor det i steder for skal stå have. 

Ellers meget fit engelsk, som jeg også skrev tidligere, og du vil helt sikkert godt kunne få gode karakterer i engelsk på gymnasiet, når det kommer der til :)

- - -

 

 


Brugbart svar (1)

Svar #3
17. august 2017 af Anders521

Hejsa, 

han sagde at jeg ikke stiller de engelske sætninger rigtigt op. 

umiddelbart kan jeg ikke se hvad der er galt med hvordan du strukturerer sætningerne: de ser ud til at være i orden. Spørg din far om han vil give et eksempel.


Brugbart svar (1)

Svar #4
17. august 2017 af Mathias7878

#0

Nogle gange kan det være svært for forældre at bedømme deres barns niveau. Min mor sagde også altid, hver gang jeg havde lavet en tysk-stil, som jeg gerne ville have, at hun skulle læse igennem, at den var rigtig dårlig, men jeg fik stadigvæk 10 eller 12 på B-niveau på gymnasiet. Det hænger måske sammen med, at din far ikke ved, hvilket niveau der forventes i 7. klasse.

- - -

 

 


Svar #5
17. august 2017 af LenaCho (Slettet)

Tusind tak for jeres svar, dem kan jeg helt sikkert bruge;)

Skriv et svar til: Hvad gør jeg forkert?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.