Generelt

Hvad skal jeg vælge

06. september 2017 af kc9919

Hej,

jeg er 15 år gammel og går i niende. Næste år skal jeg vælge en ungdomsudannelse. Jeg er ret itvivl, da jeg er kørt meget skoletræt, men jeg gider ikke at tage et år ud af skolen. Jeg regnede med at jeg skulle på stx da jeg gerne vil på Cbs og studere som videregående uddannelse. Men jeg kan næsten ikke klare tanken om 3 år mere skole lige nu. Jeg tænkte om det er muligt at tage HF på to år og så stadig kunne komme på Cbs international business?

Tak på forhånd. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. september 2017 af fosfor

Du kan komme på CBS efter HF, hvis du har haft engelsk A. Du får ikke nødvendigvis muligheden for at vælge dette som ordinært fag. Men du kan tage det som selvstudium i det 2. år eller på suppleringskursus i sommerferien efter endt HF.


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. september 2017 af B4 (Slettet)

På CBS venter der så 5 års skole. Måske betyder det ekstra år ikke så meget. Det er vigtigt, du finder en måde at gøre studierne interessante for dig selv. Det kommer til at betyde en hel del for, hvor umage du gør dig.

Hvis du kan få de fornødne fag til CBS på HF, er det jo fint, men handelsskolen (HHX) er nok mest målrettet.


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. september 2017 af guzbak

Hvis det er nogen trøst, er gymnasietiden den bedste tid for rigtig mange. Blandt andet fordi du får nye omgivelser, lærer nye mennesker at kende og er i din bedste alder :)) Uni tiden er også fed, men for mig slår intet gymnasietiden. Det er langt fra det samme som da man gik i folkeskole.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Hvad skal jeg vælge

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.