Debat

Nægtet deltagelse på studietur.

12. september 2017 af Emiliehl1

Hej..

Jeg er blevet nægtet deltagelse på min studietur med afrejse imorgen til England i 3.G.

Vicerektor fastholder det er pga mit fravær i 2.G. 17%

Jeg har i dette skoleår afleveret samtlige opgaver og haft to sygedage indtil nu.

Kan skolen virkelig tage beslutning om at udstøde/ næget elever deltagelse uden der er en

særlig grov grund? Jeg er en helt almindelig ridepige der passer mine ting, og min studievejleder er ikke enig i

vicerektors beslutning. Flybilleret og studietrøje ligger klar det virker såå unfair, og som ren straf.

Kan man klage over en sådan behandling/ fratagelse af planlagt undervisning og pensum på studieturen?

M.V.H.


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. september 2017 af Dulugtergrimt

Vicerektor har med al sandsynlighed givet en begrundelse for, hvorfor han ikke mener, at du med 17% fravær kan deltage i turen. Det kan eksempelvis være, at der er planlagt opsamlende undervisning for dig, mens studieturen står på.

Generelt vil jeg ikke mene, at man kan kalde det "at passe sine ting", hvis ens fraværsprocent er omkring de 20.


Svar #2
12. september 2017 af Emiliehl1

Det ville være fuldt forståeligt hvis det var jeg havde noget at samle op på. Men det stof jeg missede i 2.g har jeg samlet op på i løbet at sommerferien og er fuldt med i pensum.
vicerektor har ikke lagt en plan udover at jeg skal lave mine lektier for den kommende uge, og det er der min undring ligger..
for det ville være fuldt forståeligt, hvis jeg var bagud, men jeg er fuldt med i undervisningen.
Fraværet går i nul hvert skoleår og min undring ligger derfor også lidt i om hun må tage mit tidligere fravær med i dette skole år.

Brugbart svar (0)

Svar #3
11. oktober 2017 af Justitia

Hvis du er i tvivl om han må eller ej, så bed ham henvise til den retsregel eller endnu mere specifikt den hjemmel, som giver ham bemyndigelse til at nægte dig at deltage i studieturen. 

 


Skriv et svar til: Nægtet deltagelse på studietur.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.