Tysk

Oversætning hjælp

15. september 2017 af modul33 - Niveau: 9. klasse

Er der en venlig sjæl som har lyst til hjælpe mig med at oversætte de her linjer til tysk? Det ville være en kæmpe hjælp for mig:)

Min hverdag begynder om morgenen, når enten min mor eller far vækker mig. Jeg ligger altid 10-15 minutter i sengen og vågner, før jeg står op. Når jeg har fået mad, børstet tænder og taget tøj på, går jeg ud for at tage min jakke på og pakke min taske. Jeg går for det meste i skole, men nogle morgener cykler jeg.


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. september 2017 af Moderatoren

Skriv hvad du har problemer med ellers kan man ikke hjælpe dig.


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. september 2017 af Stygotius

Hvad mener du med "hjælpe med at oversætte" ??

Det er jo  tydeligt en øvelse i at lave ledsætninger.


Svar #3
16. september 2017 af modul33

Nej, det er en sætning jeg selv har skrevet som jeg bare selv synes er svær at få til at lyde rigtig på tysk. Og det er det første led i en kort tysk stil, og derfor ønsker jeg hjælp, så jeg kan få det første stykke oversat korrekt, da jeg så kan kigge på det og finde ud af helt rigtig ordstilling og alt det der når jeg skriver videre:) 


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. september 2017 af Smut1

Prøv at indsætte din tekst på tysk  :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. september 2017 af Stygotius

Forklar hvad dit problem er med tysk ordstilling.   Er det problemer med ledsætninger?


Svar #6
17. september 2017 af modul33

Det her er hvad jeg har skrevet, men jeg synes bare der er en del som lyder forkert.. og oven i dedt er jeg ikke mester i komma heller:( 

Mein Alltag anfänger an die Morgen, wenn meine Mutter oder Vater mich weckt. Ich bleibe immer 10-15 Minuten im Bett und wache auf, bevor ich aufstehe. Wenn ich frühstück hat, meine Zähne gebürstet und Kleider anziehen, gehe ich hinaus um meine Jacke zu nehmen, und meine Tasche zu packen. Ich gehe normalerweise zur schule, aber irgendwann bin ich radeln.


Brugbart svar (1)

Svar #7
17. september 2017 af Stygotius


Mein Alltag (anfänger an die) beginnt am Morgen, wenn meine Mutter oder mein Vater mich weckt. Ich bleibe immer 10-15 Minuten im Bett liegen (und wache auf) um  zu erwachen, bevor ich aufstehe. Wenn ich (f)Frühstück (hat) gegessen, meine Zähne gebürstet und Kleider (anziehen)  angezogen habe, gehe ich (hinaus um),  meine Jacke (zu nehmen) anzuziehen, und meine Tasche zu packen. Ich (gehe) spaziere normalerweise zur (s)Schule, aber (irgendwann) manchmal (bin ich radeln) fahre ich Rad.


Svar #8
17. september 2017 af modul33

Tusinde tak, og super dejligt at du ikke bare har slettet mine fejl, men vist hvad jeg srkev forkert:) 
Virkelig mange gange tak for hjælpen:)


Brugbart svar (0)

Svar #9
17. september 2017 af Stygotius

-selv tak. Du må gerne komme igen hvis du har spørgsmål til rettelserne.


Svar #10
17. september 2017 af modul33

Jeg synes at du har gjordt det meget forståligt, så igen, mange mange tak


Skriv et svar til: Oversætning hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.