Studievejledning

Droppe ud af 2.g?

21. september 2017 af Laura4339
Hej :-)
Jeg overvejer at droppe ud af 2.g, og starte på en 2-årig HF, hvis jeg kan komme ind nu. Mit mål er at komme ind på sygeplejerske-uddannelsen bagefter.
Jeg har det ikke så godt socialt i min klasse, og så føler jeg heller ikke at mine karakterer i matematik A, bioteknologi B og fysik B er ret gode. Faktisk så frygter jeg for at dumpe dem. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Om det er dumt at droppe ud af 2.g, og tage HF? Ved heller ikke hvad jeg skal gøre, hvis jeg ikke kan komme ind på HF nu, jeg har ikke lyst til at spilde et år.
Har i nogle gode råd? Eller er der nogen der har oplevet det samme?

Brugbart svar (0)

Svar #1
21. september 2017 af Smut1

Hvis du ikke har det godt med at gå der, hvor du er, skal du selvfølgelig droppe ud. Skoleåret er næsten lige gået i gang, så jeg ville tro, at du godt kunne nå at komme godt ind i en hf-klasse/ studenterkursus-klasse. (Du finder selvfølgelig en plads i en klasse, før du dropper ud)


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. oktober 2017 af davidgood12 (Slettet)

Er der mulighed for at skifte til en anden klasse på samme årgang, der har de adgangsgivende fag, som du skal bruge? Hvis ikke, så ville jeg muligvis også have skiftet klasse.


Svar #3
04. oktober 2017 af Laura4339

Hej :-) Det er desværre ikke muligt at skifte klasse, da det er nogle helt andre linjer. Jeg har snakket med min uu-vejleder, og overvejer nu at starte på grundforløb 2 til sosu-assistent, her til januar. Dog er jeg bange for, at engang fortryde, hvis jeg slet ikke vil være sygeplejerske alligevel. Jeg synes det lyder spændende, og jeg trænger til at komme ud og lave noget - er bare i tvivl om det er det rigtige..

Brugbart svar (0)

Svar #4
11. oktober 2017 af guzbak

Tal med en studievejleder, inden du beslutter dig. De er eksperter i den slags samtaler.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Droppe ud af 2.g?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.