Studiejob

"Er blandt de bedste på studiet"

22. september 2017 af BadBoyBard (Slettet)

Er der nogen, der har erfaring med det danske arbejdsmarked fra studiejobs, m.m., der kan forklare mig, hvad der helt menes, når man ser dette krav i jobannoncer?

Skal man være blandt de bedste mht. karakterer, erhvervserfaring, international erfaring, eller noget helt fjerde? Og hvis det er karakterer, hvor skal man helt konkret ligge mht. den danske skala? 

Jeg har boet i udlandet up indtil nu, og jeg har aldrig set sådan nogle ækle jobopslag, som man ser i Danmark. 

Jeg kan godt forstå, at konsulenthuse som Boston Consulting Group, McKinsey, etc. vil stille sådan nogle krav til èn, men jeg ser nu at selv små, ukendte og til tider no-name virksomhedder som Operate Technology A/S stiller krav som disse. Selv de store, prestigefyldte konsulenthuse kræver blot, at man har 3.5/4.0 (svarende til 10 på den danske skala) i snit, ikke et så kryptisk kvalifikationskrav, at man er "blandt de bedste på din årgang". 

Håber der er nogen, der kan byde ind med noget feedback. :) 

Mvh

B


Svar #1
23. september 2017 af BadBoyBard (Slettet)

bump


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. oktober 2017 af guzbak

Send dem en mail ;-)

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (1)

Svar #3
11. oktober 2017 af Imhotep (Slettet)

Hej BadBoyBard.

I min optik er det en utrolig sølle jobbeskrivelse, da at være "blandt de bedste på studiet" kan tolkes yderst subjektivt... Jeg kan godt forstå din undring - Hvad i alverden mener firmaet med det? Det ser ud til at HR-konsulenterne ikke var "blandt de bedste på studiet", idet de hoster sådan noget vrøvl op i en jobannonce. Ydermere synes jeg at karakterer ikke afspejler de reelle færdigheder, man har. Der bør fokuseres meget mere på de enkelte evner, individet har, ikke et nøgent tal.

For at give et svar, som er mere tilnærmet dit spørgsmål: Jeg vil personligt følge op på guzbaks råd om at spørge dem ad.


Skriv et svar til: "Er blandt de bedste på studiet"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.