Kemi

Beilsteins Handbuch der Organische Kemie

24. september 2017 af Yipikaye - Niveau: Universitet/Videregående

Hej, er der nogle som har erfaring med bøgerne i bogserien Beilsteins Handbuch der Organische kemie? I såfald kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan bøgerne er opbygget inden jeg går ud og investere en masse penge i denne bogserie. Lidt mere konkret så det jeg efterspørger er en slags database hvor man kan slå en hvilken som helst reaktion op mellem to reaktanter for derefter at se slutprodukterne samt evt. katalysatorer og primers.

Der findes selvfølgelig bøger herunder bogen "Fundamentals of organic chemistry" som fremviser principperne bag navngivning og hvorledes man ændrer et molekyles struktur gennem forskellige reagenser der enten oxidere eller reducere funktionelle grupper. Men hvis nu ens færdigheder gennem diverse kurser ikke helt slår til. Findes der så som ovenfor nævnt et værk eller en bogserie med langt de fleste reaktioner? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. september 2017 af AngelOneOne

Hej.

Har du prøvet at gå denne liste igennem og se om der er noget du kan bruge? Der er en del online databaser der er gratis at bruge: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_academic_databases_and_search_engines

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Skriv et svar til: Beilsteins Handbuch der Organische Kemie

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.