Historie

Imperialisme

04. juni 2020 af HFNU (Slettet) - Niveau: B-niveau
Er der nogle som vil være så sød - at hjælpe mig lidt i gang til at forstå den vedhæftede fil? Jeg har selvfølgelig selv en ide hvad det handler om , men jeg har lidt svært ved at forklare tallene i tabellen. Hvad kan man specifik sige omkring : De 5 lande England, Rusland, Frankrig, Tyskland og USA ift. moderland og afhængige områder ? Og 1000 1000 tak på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2020 af Moderatoren

Hvilken idé har du selv?


Svar #2
05. juni 2020 af HFNU (Slettet)

Altså det jeg har er overordnet:

De 5 lande har lavet kolonier i de 3 årstal : "1881, 1899 og 1909".

-Men jeg forstår IKKE hvad der menes : Moderland areal i km også indbyggere i den anden rubrik.

                                                                 Afhængige områder i km      også indbyggere.


Svar #3
06. juni 2020 af HFNU (Slettet)

Jeg har stadig ikke helt fundet svaret på mit spørgsmål, så alt hjælp er virkelig værdsat, TAK.

Min lærer har sagt at tabellen kan bruges til at besvare spørgsmålet om:

Hvad  årsagerne til de europæiske stormagters kolonisering af Afrika og Asien var?


Svar #4
08. juni 2020 af HFNU (Slettet)

Er der ikke nogle herinde som har lyst til at hjælpe ? Jeg har brug for hjælp til at finde frem til evt. hvilke årsager der er til imperialismen udefra statistikkerne ? Sidder virkelig fast i det- så alt hjælp er virkelig prissat.

Skriv et svar til: Imperialisme

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.