Matematik

D) Bestem sandsynligheden for at denne persons kolesteroltal afviger med mere end 50 mg/dL fra modellen

20. januar 2021 af sarakandersen - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg har siddet og bøvlet med denne opgave i noget tid nu, så håber der er nogle rarer mennesker herude der ville hjælpe :) 

Jeg har selv fået lavet opgave a og b, men c og d kniber lidt


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. januar 2021 af Soeffi


Svar #2
20. januar 2021 af sarakandersen

#1

#0. Se evt. https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1919736.

Hej. Jeg har allerede kigget der, men jeg er ikke blevet meget klogere af det desværre.


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. januar 2021 af Soeffi

#0. c) Hvis du har residualerne, r1, r2, r3,...rn, så er middelværdien μ = (r1, r2, r3 + ... + rn)/n. 

Spredningen af residualerne følger formlen:

s=\sqrt{\frac{r_1^2+r_2^2+...+r_n^2}{n-2}}


Svar #4
20. januar 2021 af sarakandersen

#3

#0. c) Hvis du har residualerne, r1, r2, r3,...rn, så er middelværdien μ = (r1, r2, r3 + ... + rn)/n. 

Spredningen af residualerne følger formlen:

s=\sqrt{\frac{r_1^2+r_2^2+...+r_n^2}{n-2}}

Tusind tak. Ved du så hvordan man laver opgave d?


Brugbart svar (0)

Svar #5
20. januar 2021 af Soeffi

#0. d) at personen afviger med 50 mg/dL betyder, at residualet er 50 mg/dL. Residualet, R, er normalfordelt med middelværdi μ og spredningen s som fundet under c). Man skal udregne P(R > 50 mg/dL) for denne fordeling.


Brugbart svar (0)

Svar #6
29. januar 2021 af merefortabtendfortabt

#5

#0. d) at personen afviger med 50 mg/dL betyder, at residualet er 50 mg/dL. Residualet, R, er normalfordelt med middelværdi μ og spredningen s som fundet under c). Man skal udregne P(R > 50 mg/dL) for denne fordeling.

Jeg sidder med samme opgave, og kan heller ikke komme videre.
Er der en der kan uddybe #5 en smule?
 


Skriv et svar til: D) Bestem sandsynligheden for at denne persons kolesteroltal afviger med mere end 50 mg/dL fra modellen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.