Dansk

fortolkning af digt

11. april 2023 af sabrina132 - Niveau: A-niveau

Hej sp

Er der nogle der kan fortolke 2 citater for mig i dette vedhæftede digt. Jeg har allerede fortolket et citat fra digtets indledning. Jeg vil gerne have en fortolkning på følgende to citater, som også er vedhæftet. Er der en venlig sjæl herinde, der kan hjælpe;)


Brugbart svar (1)

Svar #1
12. april 2023 af Stygotius

For mig at se drejer det sig om flere ting: -den sociale arv som fører vold og undertrykkelse videre fordi det engang er blevet betragtet som noget normalt ...og dermed uundgåeligt. Det drejer sig også om at undladelsessynder (dvs. det at lade stå til hvor man burde have handlet) er llge som slemme som det at gøre noget slemt. Man ser også at et barn har en længsel efter både sin  mor og sin far  -næsten ligegyldigt hvor dårlige de har vist sig at være.

I øvrigt er det meget svært at se det citerede som en tekst der har noget som helst med et digt at gøre. Hvis man læser/skriver linjerne i forlængelse af hinanden, er det simpelthen bare alm.prosa. Det er jo pinligt let at kalde sig "digter" i dag. Det kræver bare at man kan knække nogle linjer over.

De to ting der kræves for a kunne kalde noget for et digt, er at der er  1) rytme og 2) billedsprog. Uden dette går det ikke   .....hvis man vil være digter til påske.


Svar #2
12. april 2023 af sabrina132

#1 

hej Stygotius, tusind tak for din tid. Jeg tror sagtens, at jeg kan bruge det til noget;)


Svar #3
12. april 2023 af sabrina132

hvad med følgende citat, der er vedhæftet. Jeg ved godt, at det minder om det første og social arv, men, hvordan kan man ellers tolke på det.


Skriv et svar til: fortolkning af digt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.