Dansk

læseprøve- hjælp og tips,

19. november 2023 af yolo4L - Niveau: 8. klasse

Jeg har brug fro hjælp AKUT, jeg får kun 7 og 4 i min læse prøve men fornygligt er det blevet sværer og der er en masse tidspras, vi får kun 30 minutter, og har brug for nogle tips, skriv gerne.


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. november 2023 af mathon

Jeg har brug for hjælp AKUT, jeg får kun 7 og 4 i min læseprøve, men for nylig er det blevet sværere og der er en masse tidspres. Vi får kun 30 minutter og jeg har brug for nogle tips. Skriv gerne.

En del fejl i basale ord.


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. november 2023 af Stygotius

Jeg har brug for hjælp AKUT, for jeg får kun 7 og 4 i min læseprøve, men for nylig er det blevet sværere, og der er en masse tidspres. Vi får kun 30 minutter, og jeg har brug for nogle tips. Skriv gerne.


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. november 2023 af oliskole

Du kan evt. starte med de tekster der tager længst tid. For eksempel kan du starte med novellen el. Eventyret og fokusere på den. Og så kan du slutte med den opgave du finder lettest, eller den opgave hvor du ikke behøver at nærlæse ligeså meget - hvis du er i tidspres. Jeg ville anbefale at du så slutter med den første artikel (den hvor man ikke behøver at læse hele teksten men blot prøve at finde svarene/ skimme teksten, kigge på billede og statistikker osv.)

Du kan prøve det af for det er selvfølgelig forskelligt hvilken metoder der virker bedst for en.

Skriv et svar til: læseprøve- hjælp og tips,

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.