Engelsk

Store begyndelsesbogstaver i overskrift?

10. november 2006 af michael_gade88 (Slettet)
Overskrift: "Danisk rules and customs".

Skal navneordene - altså "rules" og "customs" - skrives med store begyndelsesbogstaver?

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. november 2006 af La Gioconda (Slettet)

I tysk skrives navneord med stort, men dette gælder imidlertid ikke for det engelske sprog, så nej, du skal ikke skrive rules og customs med stort...
Men nu tænkte jeg på, det er jo et overskrift, så du bør nok skrive alle fire ord med stort...

Brugbart svar (0)

Svar #2
10. november 2006 af -Zeta- (Slettet)

Som det står der skal <i>rules</i> eller <i>customs</i> ganske rigtigt ikke stå med stort begyndelsesbogstav. Med mindre det fx drejer sig om, eks. "Danish Rules of Engagement"

I øvrigt skal begyndelsesbogstaverne heller ikke staves med stort, selvom det står i en overskrift. (For en overskrift gælder de samme regler som almindelig tekst).

Brugbart svar (0)

Svar #3
10. november 2006 af Katrine (Slettet)

Jeg har ellers lært det modsatte Zeta. I overskrifter skal de vigtige ord med stort på engelsk.. Hmmm... Ser lige, om jeg kan finde noget i min grammatikbog.

Brugbart svar (0)

Svar #4
10. november 2006 af Katrine (Slettet)

Den siger ikke en rygende fis.. alle eksemplerne er skrevet med store bogstaver.. Hmm.. Et hurtigt kig på www.thetimes.co.uk viser, at de ikke gør brug af store bogstaver. Det må jeg hellere lige påpege overfor min grammatiklærer ;-)

Brugbart svar (0)

Svar #5
11. november 2006 af -Zeta- (Slettet)

....http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Manual_of_Style_(capital_letters)

Brugbart svar (0)

Svar #6
11. november 2006 af Katrine (Slettet)

lirket virker ikke :(

Brugbart svar (0)

Svar #7
11. november 2006 af Dunnar (Slettet)

Hvis I ser på http://www.nytimes.com/ så følger denne hjemmeside de regler jeg har lært, og som Katrine skitserer i #3 de vigtige ord skrives med stort i en overskrift

Brugbart svar (0)

Svar #8
11. november 2006 af Katrine (Slettet)

#7 Men prøv så at kigge på www.thetimes.co.uk jeg selv er ret forvirret.. :/

Brugbart svar (0)

Svar #9
11. november 2006 af Dunnar (Slettet)

#8 Jeg har set dit link, men måske er vi ude i en forskel mellem britisk og amerikansk engelsk?!? Måske må man selv vælge, bare man er konsekvent, ligesom det danske komma - men ja meget sært.

Brugbart svar (0)

Svar #10
12. november 2006 af Katrine (Slettet)

#9 Ja det tror jeg. Jeg er i hvert fald blevet så nysgerrig, at jeg har sendt min underviser en mail. Så må vi se, hvad hun svarer ;-)

Brugbart svar (0)

Svar #11
13. november 2006 af Katrine (Slettet)

Min underviser har så svaret:

Hej Katrine.

Der er forskel på, hvordan avissider sættes op med forskellige fonde, og hvordan de gængske regler bruges. Så fortsat: alle betydningsbærende ord med stort.

Hilsen,
Anette

Skriv et svar til: Store begyndelsesbogstaver i overskrift?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.