Historie

SSO Længde?

20. december 2006 af viggojensens (Slettet)
Vil lige høre omkring SSO, jeg skriver i historie.
Er 11sider selvskreven tekst for kort?

-3 til redegørelse
-3 til analyse
-3 til diskussion
1 til indledning og
1 til konklusion??

Jeg føler at jeg har besvaret problemstillingen.... Men kan jeg komme ud for at jeg får at vide i bedømmelsen at den er for kort?

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. december 2006 af Miarv (Slettet)

Det er ikke direkte for kort hvis problemformuleringen besvares fyldestgørende, men jeg vil klart anbefale at du udnytter muligheden for at skrive mere. Gerne så du kan give den opgave en vægtning (i overensstemmelse med problemformuleringens vægtning) i retning af de højere taksonomiske niveauer som diskussion og reflektion, for at understrege at din opgave holder et højt fagligt og taksonomisk niveau.

Brugbart svar (0)

Svar #2
20. december 2006 af 3700-Line (Slettet)

Jeg skriver selv i Historie og jeg er færdig (Mener jeg selv).
Den fylder 5100 ord = ca. 13 skrevne sider.

Brugbart svar (0)

Svar #3
20. december 2006 af Miarv (Slettet)

Jeg skrev også i historie sidste år, ca. 6925 ord = ca. 15 sider og dertil ca. 3000 ords noter. Det klassificeredes som en fyldestgørende besvarelse, men mindre kan nok også gøre det.

Brugbart svar (0)

Svar #4
20. december 2006 af 3700-Line (Slettet)

Efter at fjernet Indholdsfortegnelse, Indledning, Problemformulering, Opgave beskrivelse, Litteratur og litteraturlisten, fylder min SSO 4737ord = 12 skrevne sider. Det skulle ligge mellem 10-15 sider, så jeg går ud fra at dette må være iorden.

Brugbart svar (0)

Svar #5
20. december 2006 af -Zeta- (Slettet)

#4.
Fylder din indholdsfortegnelse, indledning, problemformulering, opgave beskrivelse, litteratur og litteraturlisten kun svarende til 1 side?

Brugbart svar (0)

Svar #6
20. december 2006 af palaska (Slettet)

Indledningen hører da med til de 10-15 sider ikke...?

Brugbart svar (0)

Svar #7
20. december 2006 af Miarv (Slettet)

#6 Jo, det vil jeg mene, indledningen er en direkte del af besvarelsen.

Brugbart svar (0)

Svar #8
20. december 2006 af renef (Slettet)

11 sider er passende.. Jeg har også fået at vide, at det skal ligge mellem 10-15 sider.
Du burde måske lige tage med i din overvejelse om den er fyldestgørende, at der lægges stor vægt på at analysen er længere end redegørelsen.

Brugbart svar (0)

Svar #9
21. december 2006 af kong (Slettet)

Jeg er lige blevet færdig i dag, og min fylder:
Redegørelse 4 sider
Analyse/vurdering 8½ side
indledning 1 side
konklusion 1 side
bilag 1 side
tabeller 1 side
endnotes 2½ side

mener selv at det selvskrevne (indledning redegørelse analyse vurdering og konklusion) skulle fylde fra 10-15 sider, men at det godt kan fylde mindre, hvis det altså er meget meget meget godt!

Brugbart svar (0)

Svar #10
14. november 2008 af Didrik86 (Slettet)

Hej !

Med indledning ( 1 s ), indholdsfortegnelse ( 1 s ), konklusion ( 1 s ) redegørelse og analyser fylder min sso indtil videre 18 sider, jeg mangler stadig at perskektivere.

Er det muligt at aflevere en sso på et antal  ca 20+ ? dog max 25 sider. ?


Skriv et svar til: SSO Længde?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.