Almen studieforberedelse (AT)

Metodeovervejelser

24. oktober 2017 af 1stein (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej folkens

Jeg er i tvivl, fordi jeg skal fortælle om mine metodeovervejelse i bl.a. samfundsfag.

Jeg har lavet et spørgeskema, hvilket jeg er klar over er en kvantitativ undersøgelse, men hvad skal jeg ellers skrive i samf-delen?

Det skulle måske lige nævnes at spørgeskemaet omhandler hvor meget folk ved om den mad de spiser, og valgmulighederne er: Stor forståelse, nogenlunde fin forståelse, lille forståelse, slet ingen idé.


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. januar 2018 af jeglaverikkedinelektierdintorsk (Slettet)

Du skal argumentere hvorfor du har valgt at bruge et spørgeskema. Hvilke overvejelser har du gjort dig, fordele, ulemper og hvorfor har du ikke valgt en anden metode? Var det fordi det var den nemme løsning? Var der ingen der ville være med i et fokusgruppeinterview? eller er årsagen en helt tredje. Hvilke svar gav spørgeskema dig, som de andre metoder ikke villle kunne give dig. Og hvorfor har du formuleret spørgsmålene i spørgeskemaet som du har gjort? Med andre ord skal du begrunde og argumentere for dine overvejelser og valg af metode til at indsamle data.


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. januar 2018 af Smut1

#0 Dit spørgeskema er kvantitativt, men et spørgeskema er ikke nødvendigvis kvantitativt. Det er kvalitativt, hvis den interviewede skal kan skrive tekst.

Eksempelvis: 

Spørgsmål: "Hvad synes du om at gå i skole?"

Svar: "Jeg synes, det er dejligt".


Skriv et svar til: Metodeovervejelser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.